Lovegame Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Lurer på hva jeg hadde gjort uten kaffe.. Levende død er en grei måte å beskrive meg på om jeg ikke får morrakaffen. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Klarer meg fint uten kaffe Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Da har jeg bygd ferdig min nye pc, og windows er i full gang med innstallasjon Lenke til kommentar
Nie Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Gratulerer! Må innrømme jeg er litt sjalu. On a happier (for me) note: Skal jeg lage meg en kopp filterkaffe eller dra den late ræva mi på butikken for å kjøpe melk til cappucino? Blitt litt hekta på å bruke min nye mukka express (som jeg digger navnet på). Edit: Også ser den dødskul ut. Endret 2. april 2013 av Nie Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvem får igjen på skatten? Jeg får tilbake 10 edvarder, altså halvparten av det jeg har betalt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Får tilbake ca. fem Bærums-tiere. Der jeg pleier med andre ord. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 18 lusinger. Skal gjøre godt med de mens jeg er i Asia Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg slår på stortromma med min sinnsyke inntekt (lol) og spanderer hjertelig en tur på byen for staten. Piss. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 må på butikken hvis jeg skal ha det Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 I USA kan man abonnere på bacon så man får det tilsendt. Det høres ut som en god ordning spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 det høres genialt ut! virker som om de liker beikenen "crispy" der borte, det er litt kjiipt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Jeg skal ha en ti minutter lang fremføring i historie på torsdag. Fortsatt usikker på hva jeg skal ha om. Det må være fra mellomkrigstida og ww2, ha en klart definert problemstilling og ha med årsaker osv. Lurer på et av følgende tema: - Hverdagslivet i Norge under krigen - Atlanterhavskrigen og krigsseilerne - Manhatten-prosjektet og Hiroshima/Nagasaki-bombingene - Behandlingen av landssvikerne - Livet i dødsleirene - ????? - PROFIT! Forslag? Endret 2. april 2013 av L4r5 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Hvordan oppstod uttrykket fem på? Betyr det alle fem sanser er like rundlurte? Jeg sendte faktisk en mail til Språkrådet og spurte dem om det der, nysgjerrig som jeg er. I dag fikk jeg omsider svar. Dagens lille fakta til forumkaféen. Værsågod: Svar: I Bevingede ord av Snorre Evensberget og Dag Gundersen står det at uttrykket å gå fem på er fra «kortspillet Raudskjegg, der man melder hvor mange stikk man akter å ta, og får 5 straffepoeng (poenget er å komme først til null) dersom man ikke greier det». Vennlig hilsen Erlend Lønnum rådgiver i Språkrådet Endret 2. april 2013 av Saft Suse Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 - Behandlingen av landssvikerne Ta dette og ha som problemstilling om landssviksoppgjøret var rettferdig eller om det var preget av hevngjerrighet mot forræderne. You're welcome. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Men det er så kjedelig. Skal ha en engelsk-presentasjon om et par uker. Da skal jeg ta om "The history of american comics". Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det var da et uvanlig tema, vanligvis prøver jo lærere og den slags å ignorere at tegneserier finnes og har noen som helst verdi i det hele tatt. Har du peiling på tegnserier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg