Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å velge fag as. Er det noen som har hatt R1, fysikk 2, biologi 2 og kjemi 2 i tredje året? Er det stress?

lurer på om jeg skal ha alle de, eller bytte ut en med biologi, eller ikke ha biologi i det hele tatt. Er det sånn at man ha fysikk 2 og kjemi 2 for å komme inn på noen skoler?

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Alle realfagene er jævla stress - tro meg, med mindre du har et snitt på rundt 5.

R1 må du legge innsats i. Biologi 2 er ikke så stress, lignende BIO1 bare at her er det mer studering av planter og slikt.

Ville heller byttet ut fysikk 2 eller kjemi 2 med biologi 2. Fysikk 2 bygger også på R2, og hvis du ikke tar R2 er det ikke bare bare å ha fysikk 2 med kun R1 matte.

Du MÅ ikke ha fysikk 2 eller kjemi 2. Spørs hva du tenker på. Ingeniør så krever de fleste fysikk og R1 (+R2) og generell studiespes.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

lurer på om jeg skal ha alle de, eller bytte ut en med biologi, eller ikke ha biologi i det hele tatt. Er det sånn at man ha fysikk 2 og kjemi 2 for å komme inn på noen skoler?

Nei, men NTNU krever typisk enten R2 + FY1 eller FY2 + R1 (sterkt anbefalt å ha begge i 2 uansett) med karakter 4 eller bedre i matematikk.
Lenke til kommentar

okei, så fysikk 2 og r2 er et must. Synes biologi er gøy, vil det være fælt å ha alle de fagene? r2, fy2, kjemi 2 og bio2?

vet ikke hva jeg skal studere videre tbh. kanskje NHH. kunne tenkt meg å ta filmvitenskap en gang, men vet ikke hvordan det blir.

Du kan vel ikke ha alle fire. Er vel maks tre, om jeg ikke husker feil. Det er vel bare R2 og FY2 som åpner flere dører når det gjelder studier. verken kjemi eller biologi er nødvendig for å komme inn på et studie, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...