Datasmurf Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Gjør vel det. Goon Squad er jo greit nok, men for de som ikke vil assosieres med deres fakter og pek i f.eks. Eve og WoW, finnes det andre måter. Som Stairs og visse passord. Ooh, og ny Vær-Sjur ute nå. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Dette var triste saker. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Sliter med å velge fag as. Er det noen som har hatt R1, fysikk 2, biologi 2 og kjemi 2 i tredje året? Er det stress? lurer på om jeg skal ha alle de, eller bytte ut en med biologi, eller ikke ha biologi i det hele tatt. Er det sånn at man må ha fysikk 2 og kjemi 2 for å komme inn på noen skoler? Endret 4. februar 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Alle realfagene er jævla stress - tro meg, med mindre du har et snitt på rundt 5. R1 må du legge innsats i. Biologi 2 er ikke så stress, lignende BIO1 bare at her er det mer studering av planter og slikt. Ville heller byttet ut fysikk 2 eller kjemi 2 med biologi 2. Fysikk 2 bygger også på R2, og hvis du ikke tar R2 er det ikke bare bare å ha fysikk 2 med kun R1 matte. Du MÅ ikke ha fysikk 2 eller kjemi 2. Spørs hva du tenker på. Ingeniør så krever de fleste fysikk og R1 (+R2) og generell studiespes. Endret 4. februar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 lurer på om jeg skal ha alle de, eller bytte ut en med biologi, eller ikke ha biologi i det hele tatt. Er det sånn at man må ha fysikk 2 og kjemi 2 for å komme inn på noen skoler? Nei, men NTNU krever typisk enten R2 + FY1 eller FY2 + R1 (sterkt anbefalt å ha begge i 2 uansett) med karakter 4 eller bedre i matematikk. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Biologi 2 er veldig likt geofag 1 på flere måter syntes jeg. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Hvis du ikke hadde noe problem med fysikk 1, så vil ikke fysikk 2 være noe problem heller. Jeg syntes at fysikk var mye lettere enn alle skulle ha det til. Det er hovedsaklig bare simpel matte. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 okei, så fysikk 2 og r2 er et must. Synes biologi er gøy, vil det være fælt å ha alle de fagene? r2, fy2, kjemi 2 og bio2? vet ikke hva jeg skal studere videre tbh. kanskje NHH. kunne tenkt meg å ta filmvitenskap en gang, men vet ikke hvordan det blir. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jo - det jeg nettopp sier. Bytt ut kjemi med biologi. Det er spennende. Filmvitenskap? Vitenskapen bak filmer da, hvordan de er bygd opp med effekter, data-animasjon og slikt? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Da er dagens dont unna gjort. Utstyrt med 6 meter silkeband, en haug med gamle bider, fargeblyanter og lim, er jeg nå klar for gebursdag i morgen. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 okei, så fysikk 2 og r2 er et must. Synes biologi er gøy, vil det være fælt å ha alle de fagene? r2, fy2, kjemi 2 og bio2? vet ikke hva jeg skal studere videre tbh. kanskje NHH. kunne tenkt meg å ta filmvitenskap en gang, men vet ikke hvordan det blir. Du kan vel ikke ha alle fire. Er vel maks tre, om jeg ikke husker feil. Det er vel bare R2 og FY2 som åpner flere dører når det gjelder studier. verken kjemi eller biologi er nødvendig for å komme inn på et studie, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 vet ikke hva jeg skal studere videre tbh. kanskje NHH. kunne tenkt meg å ta filmvitenskap en gang, men vet ikke hvordan det blir. Filmvitenskap aka kølapp hos ditt lokale NAV-kontor. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Filmvitenskap aka kølapp hos ditt lokale NAV-kontor. Dette forutsetter lineær tid. Det er ikke alltid tilfelle i film. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Okei, da blir det kanskje bio istedet for kjemi da. Så får jeg maks antall realfagspoeng. Filmvitenskap aka kølapp hos ditt lokale NAV-kontor. ? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 ? Finnes så utrolig få jobber til de som er utdannede filmvitere at flere havner på NAV eller må finne seg andre yrker. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Ah, filmvitenskap blir bare for interessen sin del egentlig, ikke jobb. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Freelancing, bitches. Endret 4. februar 2013 av CypheroN Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Filmvitenskap aka kølapp hos ditt lokale NAV-kontor. At det fortsatt finnes mennesker som synes det er en vittig kommentar ser jeg på som et godt argument for å utdanne flere film-, kunst- og litteraturvitere. 6 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Det var jo ikke en vittig kommentar, det var jo nærmere fakta enn vittighet...? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg