Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-w7DZlO15

Så en random hacker kan bare finne ut alle passordene jeg benytter meg av sånn helt uten videre?

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens jeg har forskjellige passord for nesten alt jeg holder på med. Begynner å bli smått vanskelig å huske alle sammen, samt huske hvilke schiffer jeg har brukt til de forskjellige passordene. :p Og ikke bare det, forskjellige brukernavn også. Med forskjellige mailadresser, bakhistorier og hva det skal være.

Lenke til kommentar

Så en random hacker kan bare finne ut alle passordene jeg benytter meg av sånn helt uten videre?

Tja. Om man benytter det som kalles "bruteforce", så kan man det. Da tester man alle passord som er mulig. "aaa", "aab", "aac", "aad", og så videre, helt til man kommer til ditt passord. Derfor, jo lengre passordet er, jo mer tid tar det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Tja. Om man benytter det som kalles "bruteforce", så kan man det. Da tester man alle passord som er mulig. "aaa", "aab", "aac", "aad", og så videre, helt til man kommer til ditt passord. Derfor, jo lengre passordet er, jo mer tid tar det.

:confused:

Så hvorfor hacker du ikke alle på forumet og på Facebook og på Twitter, så du kan tjene masse penger? :closedeyes:

snork. i dag hadde vi fri, det fikk ikke jeg med meg. :(

Fra skolen?

Lenke til kommentar

Så hvorfor hacker du ikke alle på forumet og på Facebook og på Twitter, så du kan tjene masse penger? :closedeyes:

Nettsider som Facebook og Google har mer sikkerhet enn bare passordet. Mener å huske at Facebook sperrer kontoen din om feil passord blir brukt for mange ganger. Google har iallefall muligheten til å sende spørsmål til et mobilnummer eller lignende, på hvorvidt "der du logger inn nå" skal få tilgang.

Usikkerheten er nok på mindre sikre nettsider, som ikke har slike systemer. Har du likt passord, som blir hentet ut derifra, så får de logget seg inn på andre systemer.

Lenke til kommentar

Vi ble opptrent i "hacking" på VGS, uten at jeg noen sinne kan si at jeg har hatt bruk for det vi lærte. Eller husker noe av det. :p

Fri fra jobb ja det er en luxus man ikke har råd til :p

Hør, hør! Jeg skulle til og med ønske jeg fikk jobbe mer, men når det eneste du vet du har å gjøre på jobb er å skrive om været og høre på musikk, og kanskje, kanskje har du flaks og får filme litt, så er det ikke så mye vits i å jobbe 5 dager i uka.

Lenke til kommentar

Men du har aldri hacket noen før?

Jeg har aldri foretatt datainnbrudd, nei. Har ikke hatt behov for det. Var en tulling på VGS som sniffet all nettverkstrafikk for passord, og fikk tak i lærerens passord. Det gjorde han ikke igjen, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...