Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ble det stille her.

Sorry, laget en ny stemmetråd siden den forrige var 5 år gammel. Hvem vet, kanskje dukker Smårips_eier, Aidskake og AnAnAs frem igjen og beærer oss med sitt nærvær og sine stemmer. Eller kanskje Eplefe synger "Wonderwall". Mulig vi kline vilt hvem vet?

Lenke til kommentar

Sorry, laget en ny stemmetråd siden den forrige var 5 år gammel. Hvem vet, kanskje dukker Smårips_eier, Aidskake og AnAnAs frem igjen og beærer oss med sitt nærvær og sine stemmer. Eller kanskje Eplefe synger "Wonderwall". Mulig vi kline vilt hvem vet?

Wtf. Trøndersk? Og du kaller deg rogalending? Jaja, i alle fall skarra du når du snakka bokmål.

Lenke til kommentar

Nei, det har du rett i. Jeg hørte det rundt omkring i Orkdal. På jobben til mamma og pappa, i barnehagen osv. Og har vel hørt det hele livet siden. Som på slektstreff for eksempel.

For å være ærlig har jeg ingen mening om særp, da jeg aldri har vært der, og jeg kjenner omtrent like mange drittsekker som ordentlige folk derfra.

Lenke til kommentar

Wtf. Trøndersk? Og du kaller deg rogalending? Jaja, i alle fall skarra du når du snakka bokmål.

Hva forventer du etter 24 år i trønderland? Og nei, det er vel mer en bastardisk dialekt, litt stavangersk, litt lørenskogsk, litt engelsk, litt russisk, litt fransk, litt tysk, en del kysttrøndersk, en del inntrøndersk, en god del pen-trondhjemsk, litt berlevågsk, litt solundsk, litt bondetamp, litt ditt, litt datt og en drøss med andre dialekter og lånord jeg har vært gjennom de siste 26 årene, 3 månedene, 4 dagene, 5 timene og 53 minuttene.

Ikke undervurder smurfen. Jeg har sett arkivet hans over forum-brukere, og det får PST til å fremstå som amatører.

Joda, men det begynner å bli utdatert. Selv om jeg fortsatt har det, har jeg ikke oppdatert det siden i fjor vår eller noe.

d'oh, dobbelpost. Dere poster ikke fort nok.

Det som er irriterende er at i dagligtalen min, har r-en min nesten forsvunnet helt, om jeg ikke konsentrerer meg om å skarre. Gjør jeg ikke det, høres den så og si ikke i det hele tatt, så hadde det ikke vært for at jeg bruker dialekt-ord fra Bjerkreim, Jæren og Stavanger, hadde det vært enda vanskeligere å høre at jeg er fra Stavanger.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Jeg har vært der to ganger, en gang på midten av nittitallet, en gang i 30 minutter for en sigarett- og kaffepause tidlig en fredags morgen, i starten av påska 2009. Jeg har teknisk sett aldri hørt noen snakke det, men jeg har blitt fortalt det av østlendinger og sørlendinger at når jeg legger om, høres det ut som om jeg kommer fra Lørenskog.

Lenke til kommentar

Hva reagerer du på, hansegutt? Har du lest dagens Vær-Sjur? Er det dialekten min som har fått deg til å ta Herrens navn i vanære? Eller er det kanskje den sprukne stemmen min som rører ved ting dypt inne i deg du ikke visste fantes? Svulmer ditt blodfattige hipster-lem endelig opp? Er du egentlig hipster-batman, klar til å penetrere en hver hipsterjomfru som av forskjellige uvesentlige grunner har spart seg og er lei av menn som babler i vei om beat-poesi og den forrige fredsdemonstrasjonen de var på? Eller følte du bare for å ta Herrens navn i vanære for å få litt liv i tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...