Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Druesprit? Vin da med andre ord?

Druesprit kommer fra Spania og Portugal, så vidt jeg husker. Litt sånn citrusaktig-smak, rundere og bedre enn ren 96%.

 

Oi, ble feil.

Ikke vin, nei. HB er rett!

Drakk jo, karsk.

 

Kunne aldri tenkt meg å blande vin med kaffe.

Nå kan du jo lage karsk med annet enn hjemmebrent også da. Helt greit å bruke legesprit. Vel og merke blir nok det den dyreste karsken du har drukket, og den smaker fortsatt forferdelig, men ...

 

Dog, du bør ikke bruke 21,9% vodka heller. Da jeg var på russetreffet i Kongeparken i 2007, traff jeg mange hyggelige mennesker som likte at jeg var trønder og den eneste russen (så vidt jeg så) med frakk.

Jeg ble med noen russ fra vestkanten eller Bærum eller hvor det var inn i deres overprisede russebuss for at de skulle få lage meg en karsk, som de sa. 21,9% vodka og cappucino. Fuck yeah! Fuck no! :|

 

Fant heldigvis noen lokale russ som hadde en femdunk vi kunne låne litt av, og så kjøpte vi kaffe på første og beste bensinstasjon. Ålgård saves the day, yet again. :p

Lenke til kommentar

Nå kan du jo lage karsk med annet enn hjemmebrent også da. Helt greit å bruke legesprit. Vel og merke blir nok det den dyreste karsken du har drukket, og den smaker fortsatt forferdelig, men ...

 

Dog, du bør ikke bruke 21,9% vodka heller. Da jeg var på russetreffet i Kongeparken i 2007, traff jeg mange hyggelige mennesker som likte at jeg var trønder og den eneste russen (så vidt jeg så) med frakk.

Jeg ble med noen russ fra vestkanten eller Bærum eller hvor det var inn i deres overprisede russebuss for at de skulle få lage meg en karsk, som de sa. 21,9% vodka og cappucino. Fuck yeah! Fuck no! :|

 

Fant heldigvis noen lokale russ som hadde en femdunk vi kunne låne litt av, og så kjøpte vi kaffe på første og beste bensinstasjon. Ålgård saves the day, yet again. :p

 

Har aldri blandet meg en karsk med noe 20%. Men nå drikker jeg ikke karsk så mye heller da, lenger. Om jeg skal drikke det, går det som oftest i 40 eller 96%. Alltid svart kaffe.

 

Bodde på hybel i Orkanger i ett år, på Evjen. Virket som det eneste de drakk av alkohol der var karsk, blandet ut med 96. Så er det bygda igjen, da. For det meste slik i Mosjøen og, ihvertfall på den tiden jeg festet en del der.

 

Om jeg skal drikke noe med 96, så foretrekker jeg tyrker. Ulovlig godt!

Lenke til kommentar

Har aldri blandet meg en karsk med noe 20%. Men nå drikker jeg ikke karsk så mye heller da, lenger. Om jeg skal drikke det, går det som oftest i 40 eller 96%. Alltid svart kaffe.

 

Bodde på hybel i Orkanger i ett år, på Evjen. Virket som det eneste de drakk av alkohol der var karsk, blandet ut med 96. Så er det bygda igjen, da. For det meste slik i Mosjøen og, ihvertfall på den tiden jeg festet en del der.

 

Om jeg skal drikke noe med 96, så foretrekker jeg tyrker. Ulovlig godt!

Flink pike. Og kondolerer med å ha bodd på Evjen i ett år. Ingen burde bli utsatt for å bo i Orkdal. :p

Og ja, de drikker mye karsk her. Fordi ja, det er bygda. Og selv om de mot all formodning skulle få bystatus, vil de fortsatt være bygda.

 

Personlig klarer jeg ikke tyrker. Det blir for søtt og jævlig. Samt at det tar alt for lang tid å lage. Koke vann, ha det på ei 1,5litersflaske sammen med et par poser tyrkisk pepper, riste dette, sile det og tilsette sprit.

 

Da er det mye enklere å bare hive i seg ei halv brusflaske, fylle på med sprit og rotere flaska litt slik at det blander seg. :p

Lenke til kommentar

"someone who eats almost any leftover,spoiled,old,or just nasty food."

 

Wut, spiser bare mat jeg har ordnet selv. Hvis noen byr meg på mat;

 

Nei takk, har akkurat spist. Selv om jeg sulter.

 

Hva hvis den maten inneholder ricin? Eller cyanid?

 

Say what? Overraskende!

 

Hva hvis noen har kjøpt mat, men du får tilberede den selv? Eller, det er snakk om take-out/restaurant?

 

Haha, tror det er en liten sannsynlig for at du finner noe sånt i matvarene. Ikke med mindre det har skjedd noe fatalt under produksjonen, og om det er en fatal feil, så sender ikke ut varene. Hender jo noe varer rekker å komme ut i butikken, før de merker feilen, noe som ikke skjer så ofte. Men feilen har sjelden vært så stor at det kan føre til død.

 

Synes det å spise Grandiosa er risky, ettersom det har vært mye styr med produksjonen deres. Rottehaler, glasspråt osv. Om jeg skal spise frossenpizza sverger jeg til Ristorante eller BigOne.

 

Blir alltid like disgusted hver gang jeg ser noen spise gammel og/eller råtten mat. :sick:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...