Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sittet og lest litt om sopp nå, og synes det egentlig er rart det ikke er mer utbredt. Spsielt når det er lovlig å få tak i alt som trengs for å gro dem.

Selvfølgelig, det er jo en del arbeid, men det er noe som gjør det enda kulere for min del, jeg har DIY-spirit, og liker å lage ting fordi jeg kan.

 

Så da regner jeg med at jeg kan kjøpe din første batch om en liten stund?

Lenke til kommentar

Sittet og lest litt om sopp nå, og synes det egentlig er rart det ikke er mer utbredt. Spsielt når det er lovlig å få tak i alt som trengs for å gro dem.

Selvfølgelig, det er jo en del arbeid, men det er noe som gjør det enda kulere for min del, jeg har DIY-spirit, og liker å lage ting fordi jeg kan.

Enig, på tide å gjøre det mainstream.

Anyway, er det fleinsopp du snakker om? Sikker på at det er lovlig å kjøpe "frø"?

Lenke til kommentar

Så da regner jeg med at jeg kan kjøpe din første batch om en liten stund?

 

Du må nok vente en lang stund, skal ut og reise i et halvt års tid fra Januar av :w00t:

Vet nå ikke helt om jeg har lyst til å prøve sopp heller, hadde muligheten i fjor i indonesia, men takket nei siden jeg skulle reise med båt-bil-fly totalt 34timer morran etter.

Skal sies at jeg har laget sprit bare fordi jeg hadde lyst og visste hvordan :p

 

 

Enig, på tide å gjøre det mainstream.

Anyway, er det fleinsopp du snakker om? Sikker på at det er lovlig å kjøpe "frø"?

 

Fleinsopp er det visst ekstremt vanskelig å lage et kunstig groklima for. Psilocybe cubensis virker som er mest brukt.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Du må nok vente en lang stund, skal ut og reise i et halvt års tid fra Januar av :w00t:

Vet nå ikke helt om jeg har lyst til å prøve sopp heller, hadde muligheten i fjor i indonesia, men takket nei siden jeg skulle reise med båt-bil-fly totalt 34timer morran etter.

Skal sies at jeg har laget sprit bare fordi jeg hadde lyst og visste hvordan :p

 

Flensopp er visst ikke spesielt enkelt å lage et kunstig groklima for.

Ut på tur igjen? Hvor har du tenkt deg? Hvordan gikk InterRailen i sommer egentlig?

Lenke til kommentar

Var ment som en spøk. :)

Har lagt merke til en god del som bruker ironi og slikt som "unnskyldning". Syns det passet å "anklage" deg for det samme (useriøst, selvfølgelig).

 

Litt treg om dagen til å plukke opp slikt. Kroppen får ikke nok søvn, kan sove ca 12 timer +/- dagen, og fortsatt være helt utslitt pga ME.

 

Har lagt merke til det samme.

Lenke til kommentar

Ut på tur igjen? Hvor har du tenkt deg? Hvordan gikk InterRailen i sommer egentlig?

 

Interrailen i sommer var episk bra, planen min var egentlig å dra vesteuropa startet i Berlin, men det var det dårlig vær, så satte meg på et tog til Wien Tenkte egentlig praha, men hadde hangover så ble bare sittende på toget, akkurat det var den eneste feilen jeg gjorde, hadde ikke bestillt noe sted å bo, og var umulig å finne i Wien. Så reiste videre til Budapest dagen etter.

 

Budapest var AWESOME beste utestedene ever, barer for det meste, noe som jeg liker, men de fleste hadde også egne rom med mer klubbfølelse. I tillegg var det sinnsykt mye kule folk på hostelet, og de som jobbet der tok oss med ut hver dag.

 

Derfra reiste jeg til Beograd, helt ok, men utestedene vi dro på og som er ekstremt kjente var rene klubber, og når du ikke kjenner folk så suger det. Vi var på en liten coctailbar en annen dag, og det var mye bedre + at det var gåavstand fra hostelet.

 

Reiste tilbake til Budapest fordi jeg skulle komme meg til Firenze, Italia, og rakk ikke å reise nedover og ta en båt. Tenkte egentlig å ta toget hele veien opp og rundt, men det var utsolgt så var stuck. Heldigvis så fløy Ryanair det strekket, så satte meg på et fly dagen etter.

Og sekken jeg reiste med passet innenfor kravet deres!!!! (litt stolt over at jeg levde med så lite en mnd.)

 

Så var jeg i Firenze noen dager og bodde hos ei Italiensk venninde, så alt som var i byen, men hun hadde skole og eksamenstid, så ble ikke noe festing eller så mye sosialistering, jeg gikk mest rundt med kameraet og tok bilder og hørte på alle amerikanerene prate høylytt.

 

Deretter tok jeg båt til Croatia, var på kysten der noen dager før jeg reiste opp til Zagreb og fløy hjem.

 

Mye som jeg kunne endret på, men noe av morroa er å dra ut uten å ha ting planlagt ned til punkt og prikke, og klare seg selv.

Hadde ingen skumle opplevelser, og det eneste ille som skjedde var at jeg ikke fant noe sted å sove i Wien så tok inn på et 4-stjerners hotell, og at jeg mistet mobilen (som jeg fikk gratis av broren min) ett eller annet sted fra Firenze til kysten av Croatia.

Lenke til kommentar

***

Høres bra ut. Var selv på InterRail i sommer, men reiste med en kompis. Det var vel egentlig en tabbe når jeg tenker på det i ettertid. Blir mindre sosialisering med andre reisende når man allerede er med en man kjenner. Ble også en del uenigheter...

 

Tenkte å ta en tur alene nå mot våren, men veldig usikker på hvor eller hva jeg vil gjøre.

Lenke til kommentar

Og nå tenker jeg at jeg reiser til Australia et par-tre mnd. så inn i asia, enten bare til indonesia og tar divemaster-sertifisering samme sted som jeg tok dykkerlappen for en tid tilbake, eller til vietnam der jeg kjenner noen, og finner veien videre derfra.

Mye mindre budsjett denne gangen, i sommer gjorde jeg det jeg følte for og kjøpte det jeg ville, sjekket kontoen en gang ellerno, visste at jeg uansett hadde nok penger.

 

Var syk og sleit på skolen, så tar permisjon og begynner på nytt til høsten

Jobber fullt nov+des så jeg har litt mer penger enn bare sparepengene.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Og nå tenker jeg at jeg reiser til Australia et par-tre mnd. så inn i asia, enten bare til indonesia og tar divemaster-sertifisering samme sted som jeg tok dykkerlappen for en tid tilbake, eller til vietnam der jeg kjenner noen, og finner veien videre derfra.

Mye mindre budsjett denne gangen, i sommer gjorde jeg det jeg følte for og kjøpte det jeg ville, sjekket kontoen en gang ellerno, visste at jeg uansett hadde nok penger.

 

Var syk og sleit på skolen, så tar permisjon og begynner på nytt til høsten

Jobber fullt nov+des så jeg har litt mer penger enn bare sparepengene.

Hvor stort vil budsjettet ditt være på turen din nå? Det jeg er usikker på, er transport. Billige hosteller/hoteller finner du vel i de fleste byer, og mat koster jo relativt lite... Innbiller meg bare at transportkostnadene kan bli ganske store.

Lenke til kommentar

Hvor stort vil budsjettet ditt være på turen din nå? Det jeg er usikker på, er transport. Billige hosteller/hoteller finner du vel i de fleste byer, og mat koster jo relativt lite... Innbiller meg bare at transportkostnadene kan bli ganske store.

 

Tja, vet egentlig ikke helt. Brukte vel rundt mellom 12-14k i sommer med tre fly, interrailbilett (som var bortkastet, ville vært billigre å kjøpt enkeltbiletter i øst + buss er ofte bedre og/eller eneste alternativ), drakk meg full ihvertfall 20 av 30 dager og ellers hadde det fint.

Denne gangen har jeg vel rundt 30k fra jobben nå, så har jeg 60k som kan brukes, men som jeg helst bruker så lite som mulig av.

 

Tror jeg kommer til å bruke helpx.org og jobbe på en gård ellerno i en mnd. bare for å oppleve noe annet en stund + at da bor man gratis og får mat.

Lenke til kommentar

Tja, vet egentlig ikke helt. Brukte vel rundt mellom 12-14k i sommer med tre fly, interrailbilett (som var bortkastet, ville vært billigre å kjøpt enkeltbiletter i øst + buss er ofte bedre og/eller eneste alternativ), drakk meg full ihvertfall 20 av 30 dager og ellers hadde det fint.

Denne gangen har jeg vel rundt 30k fra jobben nå, så har jeg 60k som kan brukes, men som jeg helst bruker så lite som mulig av.

 

Tror jeg kommer til å bruke helpx.org og jobbe på en gård ellerno i en mnd. bare for å oppleve noe annet en stund + at da bor man gratis og får mat.

Imponerende at du klarte 20 av 30 dager... Ble det forresten noe Øst-Europeisk action på deg?

Lenke til kommentar

Imponerende at du klarte 20 av 30 dager... Ble det forresten noe Øst-Europeisk action på deg?

 

Hadde vel en 6-dagers i budapest :p

 

Tja, action og action. Klina med ei som originalt er fra Albania i Firenze, hun bodde med vennina mi der.

Hun hadde type, så ble ikke noe mer.

Når man bor på hostel og ikke blir steder over lengre tid så blir man ikke akkurat kjent med lokalbefolkningen, og jeg er ikke typen til å gå bort til totalt random folk på utesteder.

 

Beograd hadde de peneste jentene da o.O

Jeg og et par andre dudes dro til den tettpakka "stranda" på en innsjø der, og etter vi var lei av den stekende solen og det skitne vannet så bestemte vi oss for å bare sitte i skyggen på gresset og se på jentene og se hvor mange stygge jenter vi fant. Det var vel hele 2 overvektige og 3-4 stygge på et par timer. Det syke er riktignok at vi så masse pene jenter i kjoler og høye heler og alle gikk med typsisk østeuropeiske dudes i grilldress.

 

Jentene så mer ut som de gjerne gjør ved middelhavet enn de typiske polske/russiske jentene med det stygge (min mening) østeuropeiske utseendet. Dudsa derimot kunne like gjerne vært russere eller polakker som hadde fått litt mer sol.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...