Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del gleder meg til oksesteik med mandelpoteter. mMmm ...

Alt vi mangler nå er en full trønder/stavanger-hybrid dukke opp på TV.

Sjur?

Vel, bakhuet mitt ble ikke filmet, men latteren min høres godt. Et par ganger i starten, og veldig mye mot slutten, sånn litt før de begynte å sette sammen ord. Kaklende gal gapskratting, kan vi kalle det. Mulig den som er høyest også. :p

Lenke til kommentar

Virkelig? En helt vanlig søndagsmiddag?

Vi spiser kun oksesteik på julaften og bursdager, så ja.

Kun mor og far liker pinnekjøtt, minstesøss sverger til ribbe, mens søss og jeg i grunn ikke liker noen av delene. Og nei, det er ikke fordi vi er kresne, vel, jeg er ikke kresen i alle fall. Jeg har prøvd å like både ribbe og pinnekjøtt i flere år nå, men det er som det er med fisk. Jeg klarer det ikke. Jeg synes ikke det smaker godt i det hele tatt.

Vi har medisterpølser og -kaker da, om det hjelper. Og kalkun på nyttårsaften. <3

Lenke til kommentar

Ble lei av kalkun i oppveksten. Vi hadde det en periode da. Synes det fort blir tørt.

Uff, jeg føler med deg. Tørr kalkun er begredelige saker. Husker det fra barndommens jul selv. Rart nok har jeg aldri tross min manglende kokkeutdannelse klart å tørrsteke kalkunen.

Pleier å pelle kjøttet fra kalkuna og koke kraft på "skroget" og så lage en nydelig karri/kalkungryte et par dager etterpå. Nesten like godt som selve kalkunmiddagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...