Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Har ett hat/elsk forhold til narsissister. For eks morsomt når det kommer til gutter, de blir ikke like fort forbanna som jenter. Jentene klikker som regel i vinkel. Og man kan dytte grensene til personen det dreier seg om lenger og lenger. Ihvertfall slik jeg har opplevd det.

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett hat/elsk forhold til narsissister. For eks morsomt når det kommer til gutter, de blir ikke like fort forbanna som jenter. Jentene klikker som regel i vinkel. Og man kan dytte grensene til personen det dreier seg om lenger og lenger. Ihvertfall slik jeg har opplevd det.

Hehe hva synes du er morsomt med det? Vet ikke om du synes det er så morsomt med meg ^^ Jeg simpelthen mener at jeg er en fantastisk skapning og en gave til menneskeheten, og jeg har ALLTID rett, selv når jeg har feil.

(Er selvfølgelig rimelig ironisk)

Lenke til kommentar

Hva jeg synes er morsomt med det? Liker å ha tøye litt grenser, i tillegg er det moro når narsissister faktisk begynner å innse noe av realiteten. Men det morsomte av alt, er å få de til å komme til punktet, mye moro!

De narsissistene jeg kjenner og har møtt har vært så høy på pæra at de omtrent har knust alt i sin vei. Lite empati der i gården.

Lenke til kommentar

Uff får håpe du aldri begynner med noe sånt med meg :( Men er greit for meg hvis du gjør sånne ting og viser at de ikke er perfekte, så lenge det ikke er meg. Men når jeg tenker meg om så er jeg så perfekt at selv du vil bli blendet av min perfeksjon og gudegitte gave.

Haha, tviler ganske sterkt på at du er en narsissist!

Gjør de jo en tjeneste med å gi de en smak av realiteten, slik at de våkner opp. Ingenting galt med å ha ett godt selvbilde, men man trenger ikke å behandle de rundt seg som om de er verdiløse.

Lenke til kommentar

Haha, tviler ganske sterkt på at du er en narsissist!

Gjør de jo en tjeneste med å gi de en smak av realiteten, slik at de våkner opp. Ingenting galt med å ha ett godt selvbilde, men man trenger ikke å behandle de rundt seg som om de er verdiløse.

Vel som sagt så er jeg ironisk, lekte mer eller mindre en narssisst og var rimelig useriøs. Men ja er enig med deg, de har kanskje et litt FOR godt selvbilde :)

Lenke til kommentar

Hva jeg synes er morsomt med det? Liker å ha tøye litt grenser, i tillegg er det moro når narsissister faktisk begynner å innse noe av realiteten. Men det morsomte av alt, er å få de til å komme til punktet, mye moro!

De narsissistene jeg kjenner og har møtt har vært så høy på pæra at de omtrent har knust alt i sin vei. Lite empati der i gården.

Jeg har aldri helt skjønt definisjonen av empati. Er det det å forstå hva andre føler i forskjellige situasjoner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Les vedlegg 1 og 2, til beta anten-oppgåva.

a) Bruk vedlegga som språkbrukssamanheng og presiser F0: "Ekstreme

hendingar er ikkje resultat av klimaendringar" i tråd med innhaldet til dei to

tekstane.

Grunngje presiseringane.

b) Stang hevdar nedst i teksten sin: "Hygen foretrekker altså å appellere til

autoritet fremfor å teste falsifiserbare påstander slik det gjøres i vitenskapen."

Drøft om dette er eit normativt eller eit deskriptivt utsegn i denne

samanhengen?

c) Kan du finne eksempel på andre utsegnstypar i tekstane?

Du skal svare på a), b) og c).

Gi meg hele greia, da.

Lenke til kommentar

Men er det egentlig ikke Anti-Sosiale ("psykopater") som er apatiske, har et veldig skjørt selvbilde og dermed manipulerer andre mennesker?

Psykopati er et steg videre fra narsissisme. De har vel egentlig et ekstremt høyt selvbilde. Manipulering og utnyttelse brukes fordi de ikke føler noe samvittighet, og vel, de tenker bare på seg selv.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Psykopati er et steg videre fra narsissisme. De har vel egentlig et ekstremt høyt selvbilde. Manipulering og utnyttelse brukes fordi de ikke føler noe samvittighet, og vel, de tenker bare på seg selv.

Vel en Anti-Sosial sliter av mindreverdighetskomplekser, altså han/hun føler at han/hun er mindreverdig og må da gjøre noe med dette skjøre selvbilde. Og de klarer ikke å sette seg inn i andres følelser eller forstår ikke hvorfor enkelte ting er galt å gjøre.

Lenke til kommentar

Er ikke bare mennesker som ikke er helt psykisk på plass som manipulerer andre mennesker. De fleste mennesker manipulerer vel noen i sin levetid. Fullt mulig å manipulere noen om man har ett godt selvbilde.

Det å ha ha et dårlig selvbilde kan peke i to retninger, positiv og negativ. Enkelte som har et dårlig selvbilde har veldig mye empati, andre er mer apatisk.

Men selve combo'en du prater om er vel det tilfellet som forekommer oftest.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...