Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare fire telletråder, hahaha!

Og i tillegg sier du at du holder på i 21 andre tråder og? Om jeg forstod deg riktig?

Å lære seg forskjellige bilmerker er nyttig, ja. Men vil ikke si at det er ganske lærerikt. Er mer riktig å si at det er ganske lærerikt å vite hvordan bilen fungerer og hvordan man kan reparere evt feil og skader.

Lenke til kommentar
Er mer verdt å vite om hvordan universet fungerer, enn å vite forskjellen på bilmodeller. :tease:

Joa, men er faktisk forsynt med kunskapen om universet akuratt nå,. pappa leser 1000bøker om det og har stjernekikkert osv og følger med på stjerner og viser meg ting og planeter og sånnt, så vet veldig mye og om jeg ikke vet noe, bare spørr jeg ham. Men jeg digger biler og det er gøy å friske opp hukommelsen litt. Har pugget bilmerker siden jeg kan huske, så er en utrolig gøy lek for meg ;)

Lenke til kommentar

Ingenting er egentlig verdt å vite noe om.

Joda. Hvis du hopper inn i et svart hull, vil du oppleve den kuleste duden noen plass i universet. Nemlig "Spaghettification".

Joa, men er faktisk forsynt med kunskapen om universet akuratt nå,. pappa leser 1000bøker om det og har stjernekikkert osv og følger med på stjerner og viser meg ting og planeter og sånnt, så vet veldig mye og om jeg ikke vet noe, bare spørr jeg ham. Men jeg digger biler og det er gøy å friske opp hukommelsen litt. Har pugget bilmerker siden jeg kan huske, så er en utrolig gøy lek for meg ;)

Siden faren din er interessert i verdensrommet og sånt, ville det da ikke vært dritkult og kanskje fortalt han noe han ikke vet? Da hadde han blitt imponert vettu, og da blir alle glade. Eller?

Lenke til kommentar
Siden faren din er interessert i verdensrommet og sånt, ville det da ikke vært dritkult og kanskje fortalt han noe han ikke vet? Da hadde han blitt imponert vettu, og da blir alle glade. Eller?

Det skal en del til, han ser på sånne TV serier med proffessorer som forteller og beviser ting med formler osv, jeg skjønner jo ingenting av det og han holder seg oppdatert på sånne satelitter som lyser opp om natta og de neste pasagene og formørkelsene av et eller annet slag. Må jo si det fsinerer meg, men tror ikke jeg lærer hm noe nytt, for allt jeg vet har jeg jo lært av ham :p

Jeg liker verdensrommet da, men føler meg ikke nok giik til å delta i en sånn tråd.....

Lenke til kommentar

Hva er oppgaven?

Les vedlegg 1 og 2, til beta anten-oppgåva.

a) Bruk vedlegga som språkbrukssamanheng og presiser F0: "Ekstreme

hendingar er ikkje resultat av klimaendringar" i tråd med innhaldet til dei to

tekstane.

Grunngje presiseringane.

b) Stang hevdar nedst i teksten sin: "Hygen foretrekker altså å appellere til

autoritet fremfor å teste falsifiserbare påstander slik det gjøres i vitenskapen."

Drøft om dette er eit normativt eller eit deskriptivt utsegn i denne

samanhengen?

c) Kan du finne eksempel på andre utsegnstypar i tekstane?

Du skal svare på a), b) og c).

Lenke til kommentar

Det skal en del til, han ser på sånne TV serier med proffessorer som forteller og beviser ting med formler osv, jeg skjønner jo ingenting av det og han holder seg oppdatert på sånne satelitter som lyser opp om natta og de neste pasagene og formørkelsene av et eller annet slag. Må jo si det fsinerer meg, men tror ikke jeg lærer hm noe nytt, for allt jeg vet har jeg jo lært av ham :p

Jeg liker verdensrommet da, men føler meg ikke nok giik til å delta i en sånn tråd.....

Du trenger ikke nødvendigvis imponere han på den måten ved å fortelle han noe han ikke vet innen astronomi. Fordi om han har en del kunnskap innen det feltet, betyr det ikke nødvendigvis at han ikke blir imponert over det du har å komme med. Dessuten kan du imponere han ved å fortelle han om noe du interesserer deg for.

Lenke til kommentar

Må jeg imponere hann da?

Vi har hatt mange kvelder og bare snakket sammen og jeg har lært han en hel masse, og vi diskuterer offte, selv om vi har samme mening ;)

Kjenner meg litt igjen faktisk, er ganske nerdete på mange felt. Da jeg var liten sånn 6-11 år leste jeg alt jeg kom over av universet og dinosaurer (kan VELDIG mye om dinosaurer for å si det sånn) og siden jeg ble sånn 14-15 så har jeg nerdet en del historie, nå går det fortsatt i historie, men leser for det meste samfunnsøkonomi og statsvitenskap bøker :p Er morsomt å interessere seg for sånne tunge emner synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Kjenner meg litt igjen faktisk, er ganske nerdete på mange felt. Da jeg var liten sånn 6-11 år leste jeg alt jeg kom over av universet og dinosaurer (kan VELDIG mye om dinosaurer for å si det sånn) og siden jeg ble sånn 14-15 så har jeg nerdet en del historie, nå går det fortsatt i historie, men leser for det meste samfunnsøkonomi og statsvitenskap bøker :p Er morsomt å interessere seg for sånne tunge emner synes nå jeg.

Ja kjenner meg veldig igjen. Før så jeg dokumentarer om dinosaurer. Het Dinosaurenes verden på VHS :p Kan en del, men har glemt noe igjen. Alle vennene så bare tegneserier. Jeg har siden 8 klasse også interrisert meg for historie. Mest fra slavehandelen og USA. Men også 2 verdenskrig og 9/11 har jeg fordypet meg i og er i stor grad uenig i det USA hevder skjedde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...