Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Then again. Du drikker ikke, gjør du vel?

Det er riktig, jeg drikker ikke. Men de gangene jeg har vært med ut på byen, har jeg alltid spurt hva de har kjøpt for noe. Hittil har ingen jeg kjenner kjøpt Fjellbekk (iflg. min hukommelse)

 

Har bestilt det flere steder uten å få noen spørsmål om hva det er. Er nok bare du som har missa den. Får tilogmed kjøpt fjellbekk i literkartonger på Polet.

 

Fjellbekk er en cocktail bygget over is i longdrinkglass med like deler vodka og akevitt.

Fjellbekk inneholder:

2 cl vodka

2 cl akevitt

1 dash limejuice Cordial eller Rose's Lime

Sprite, eventuelt en dash grønn curacao

Helles i rekkefølge i et longdrinkglass, og toppes med Sprite. Pynt med sitronskive eller en limeskive og eventuelt et cocktailbær.

Tidligere ble det brukt en dash grønn curacao for å få litt farge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Whooo.... da var man tilbake, og det var totalt unødvendig å tenke på drinker i dag, fordi vi ikke laget noen.

Var spillkveld der, og han som driver stedet fant ut at siden det ikke er så sinnsykt mye folk da, og ikke så mye liv så lot han det være 18år så alle studentene kunne bli med.

Så da ble det bare øl, vin og brus det gikk i ;)

 

Var riktignok en som ville ha 50/50 øl og sprite, den var ny for meg :huh:

Ikke så greit heller da det ikke går an å stoppe kranen underveis, den er forhåndsprogramert til 0.33 og 0.5.

Lenke til kommentar

Whooo.... da var man tilbake, og det var totalt unødvendig å tenke på drinker i dag, fordi vi ikke laget noen.

Var spillkveld der, og han som driver stedet fant ut at siden det ikke er så sinnsykt mye folk da, og ikke så mye liv så lot han det være 18år så alle studentene kunne bli med.

Så da ble det bare øl, vin og brus det gikk i ;)

 

Var riktignok en som ville ha 50/50 øl og sprite, den var ny for meg :huh:

Ikke så greit heller da det ikke går an å stoppe kranen underveis, den er forhåndsprogramert til 0.33 og 0.5.

 

Si ikke det, i Tyskland er en svært vanlig drink 50/50 øl og Cola. Det smaker like ekkelt som det høres ut som.

Lenke til kommentar

Whooo.... da var man tilbake, og det var totalt unødvendig å tenke på drinker i dag, fordi vi ikke laget noen.

Var spillkveld der, og han som driver stedet fant ut at siden det ikke er så sinnsykt mye folk da, og ikke så mye liv så lot han det være 18år så alle studentene kunne bli med.

Så da ble det bare øl, vin og brus det gikk i ;)

 

Var riktignok en som ville ha 50/50 øl og sprite, den var ny for meg :huh:

Ikke så greit heller da det ikke går an å stoppe kranen underveis, den er forhåndsprogramert til 0.33 og 0.5.

 

Hahaha :grin2:

 

Si ikke det, i Tyskland er en svært vanlig drink 50/50 øl og Cola. Det smaker like ekkelt som det høres ut som.

 

Nei jeg synes det smaker godt jeg (:

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Da var værmeldinga / musikkspalten ute, for de som interesserer seg for været sør for Trondhjem. Også skrevet om noen av reggae-favorittene mine. :)

 

Si ikke det, i Tyskland er en svært vanlig drink 50/50 øl og Cola. Det smaker like ekkelt som det høres ut som.

Ja, det er forferdelig. Husker jeg kjøpte det på boks på en Eurospar for mange år siden.

 

Men så igjen, i utlandet er jo Kalimotxo populært. 50/50 rødvin og Cola. :|

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...