Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skaff deg en nattjobb så er det intet problem å sove om dagen. Eventuelt få deg uføretrygd, vinn i lotto eller gift deg med en rik enke.

Problemet er allerede løst, jeg har fått meg en nattjobb. Føler bare det blir veldig feil å legge seg å sove klokka 10 om morgenen...

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Jeg er blitt fortalt av såkalte eksperter at kroppen ikke restitueres like godt mens man sover om dagen, som over tid kan føre til alvorlige helseproblemer.

 

Jeg har selv hatt perioder på noen måneder av gangen der jeg har lagt meg om morgenen og stått opp på formiddagen/ettermiddagen, uten at jeg følte meg noe dårlig av den grunn. Synes tvert imot man blir mer sliten av å stå opp tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg er blitt fortalt av såkalte eksperter at kroppen ikke restitueres like godt mens man sover om dagen, som over tid kan føre til alvorlige helseproblemer.

Oksygen fører til skader på DNA over tid. Kaffe kan føre til psykoser. Fred over tid blir alltid etterfulgt av krig, så fred fører krig.
Lenke til kommentar

Poenget med "god døgnrytme" er at hele resten av samfunnet er justert etter klokka. Du rekker såvidt og handle når du står opp kl 18. Ditt sosiale liv blir også ganske gimpa, f.eks. i helgene er du bare trøtt og vil sove og gidder ikke dra og møte kompiser som vil ta en pils kl 16.

 

Men synes du det er "kult" og "edgy" og være nattdyr, for all del. Siden vampyrene i twilight er det kan vel du også være det, lizzom. Du tror du blir så mye mere opplagt fordi om du står opp kl 18 istedet for kl 08..bare en periode kanskje. Jeg har vært nattskift-arbeider i snart 8 år. Altså i en 3-skiftordning der vi bytter skift hver uke. Det er ikke så forbanna kult som du tror over tid.

 

Det er også en svært usosial livsstil, man blir ekstremt selvsentrert og driter egentlig i det meste rundt seg. Bare man får timene sine med søvn så kan resten av verden spinne ivei.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Angående motorsykkel, jeg hadde verdens sykeste drøm i natt. Jeg var plutselig med i "Sons of Anarchy" som en av gjengen. Da plutselig dukket det opp en jente fra klassen min, og sa at hun var datteren til Jax. Hun i klassen har visst noe hjerteproblemer, og det var på grunn av at hun var datteren til Jax.

 

Syk, syk drøm.

Lenke til kommentar

Poenget med "god døgnrytme" er at hele resten av samfunnet er justert etter klokka. Du rekker såvidt og handle når du står opp kl 18. Ditt sosiale liv blir også ganske gimpa, f.eks. i helgene er du bare trøtt og vil sove og gidder ikke dra og møte kompiser som vil ta en pils kl 16.

 

Men synes du det er "kult" og "edgy" og være nattdyr, for all del. Siden vampyrene i twilight er det kan vel du også være det, lizzom. Du tror du blir så mye mere opplagt fordi om du står opp kl 18 istedet for kl 08..bare en periode kanskje. Jeg har vært nattskift-arbeider i snart 8 år. Jeg hater nattskiftene.

Det fungerer fint for meg. Jeg står vel opp rundt 4-5 tiden, på samme tidspunkt som resten av befolkningen kommer hjem fra jobb. Det er godt betalt, og jeg jobber bare 14 netter i måneden. Det er også ganske deilig å stå opp, uten å vite at du har en halvtime på deg før du må løpe på jobb.

Lenke til kommentar

Min nattskift-uke går stort sett sånn her..Komme hjem fra jobb kl 07:30..henge på internett et par-tre timer før jeg legger meg. Stå opp 16-17. Daffe rundt i leiligheta og stresse med å få laget middag før jeg skal på jobb igjen. Gå på jobb. Repeat.

 

Det forplanter seg inn i helga også, så jeg gidder ingenting sosialt da heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Min nattskift-uke går stort sett sånn her..Komme hjem fra jobb kl 07:30..henge på internett et par-tre timer før jeg legger meg. Stå opp 16-17. Daffe rundt i leiligheta og stresse med å få laget middag før jeg skal på jobb igjen. Gå på jobb. Repeat.

 

Det forplanter seg inn i helga også, så jeg gidder ingenting sosialt da heller.

Er ikke dette en gjennomsnittlig nordmanns hverdag da? Om man bytter rekkefølge på soving og jobbing.

Lenke til kommentar

Hvike drinker må man kunne i baren for tiden?

Skal kanskje stå i bar i dag, og har helt glemt alt av det jeg laget tidligre. Tenkte å lage en liten jukselapp over det jeg ikke husker.

 

Det jeg tenker for tiden og kan er vel

White/black russian

GT

Grønn genser/sur grønn

Sure sivert

Fjellbekk

B-52

Kamikaze

 

Noe jeg ha glemt her?

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...