Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke aleine. Anfall knuste sin mobil her for et par uker siden. Og det blei ikke tre sprekker. Det blei nærmere spindelvevmønster.

Og jeg tråkket på laptopen min for litt siden. Først var det en liten sprekk på den ene siden av skjermen. Nå har den "vandret" og vokst seg større. Tror jeg må få bytta ut skjermen eller noe. Men det har jeg ikke råd til nå. Veldig fattig frem til neste uke.

Lenke til kommentar

Du er ikke aleine. Anfall knuste sin mobil her for et par uker siden. Og det blei ikke tre sprekker. Det blei nærmere spindelvevmønster.

Og jeg tråkket på laptopen min for litt siden. Først var det en liten sprekk på den ene siden av skjermen. Nå har den "vandret" og vokst seg større. Tror jeg må få bytta ut skjermen eller noe. Men det har jeg ikke råd til nå. Veldig fattig frem til neste uke.

Ikke 3 sprekker. Et tre av sprekker. Altså ser ut som et tre på skjermen. Litt forskjell. :p Det dumme er måten det skjedde på. Kunne ha unngått det hadde jeg ikke vært så opptatt med å se alle andre veier enn hvor jeg holdt på å putte mobilen.

 

Hva skjer egentlig om ytterskjermen knuses såpass at den ramler av? Vil mobilen fremdeles fungere, i og med at det bare er en beskyttelse for selve displayet? Og hvis det er tilfelle, vil touch-funksjonen virke?

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

ha en forjævlig morgen.

 

Kanskje. Skal til San Fransisco senere i dag. Ikke et sted jeg liker noe særlig fra før av. Sikkert kaldt der.

Vil ikke si at det er så jævlig kaldt i SF akkurat nå. Minstesøss er der nå, og fatter stikker dit på torsdag, og håner oss som blir igjen i kalde Trøndelag med sne og faenskap. Men rundt 14 grader er sommertemperatur i mine øyne også da. :p

Lenke til kommentar

Du og pappa hadde sikkert vært kompiser...

Det er fordi de andre vokser opp og kommer seg videre, mens du fortsatt sitter fast i bygdementaliteten du hadde i studenttida.

Vet ikke om jeg vil kalle det bygdementalitet akkurat, de fleste jeg kjenner fra bygda er arbeidssomme, mens de fleste jeg kjenner fra byer er som meg. Noe vi oppdaga sabla kjapt i studenttida. Særlig to av kidsa fra Bærum, og en av bergenserne. Den eneste som droppa ut av oss, var en av kidsa fra Bærum, som var verre enn meg og ikke engang møtte oppe til eksamenene sine.

Lenke til kommentar

Hei DNFK :D Jeg har et spørsmål til dere: Jeg har ei venninne som lever per dags dato i ren fattigdom, hun har 4 kroner på kontoen, har ingen jobb, studerer ikke, og er nokså syk (Går på medisin hver dag, og orker svært lite) Idag har hun vært på NAV, og fikk beskjed om at hun måtte leve på usle 4 kr i 3-4 uker pga. behandlingstid? Er dette lov? Jeg har hatt et inntrykk av at NAV skal stille opp med en gang, slik at man kan leve verdig, og få ting til å gå rundt. Hvordan er dette? Må hun vente i 3-4 uker, eller kan hun kreve til salt i maten med en gang?

 

Hvis det faktisk er sånn at hun må leve på 4 kroner i 3-4 uker så har hun krav på sosialhjelp. Dessverre er det veldig mange i NAV som ikke vet bak frem på regelverket, så du burde dobbeltsjekke alle beskjeder du får fra NAV som virker suspekte.

 

Et godt sted å starte kan være gjeldstelefonen 800Gjeld, som er til for å gi rådgivning til NAV-brukere med økonomiske problemer (ikke nødvendigvis pga. gjeld). Nummeret dit er 800 45 353 og det er åpent 9-15.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...