Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heller et dårlig liv enn en ikke et liv.

Unner ingen å havne i barnverssystemet eller fosterhjem. - Men det er likevel bedre en døden.

Hvorfor er det så ille ikke å bli født? Hva går de gjennom? For at det skal være ille å bli fratatt livet må det jo være en bevissthet som er klar over at det er i live, for så å bli frarøvet det.

Lenke til kommentar

Men det er ikke et liv. Det er en celleklump.

Hva er liv?

Hvorfor er det så ille ikke å bli født? Hva går de gjennom? For at det skal være ille å bli fratatt livet må det jo være en bevissthet som er klar over at det er i live, for så å bli frarøvet det.

Hvordan kan du vite det? Nei vent, jeg vet...

 

Sier ikke at jeg vet hva som skjer ved døden, men det vet vel ikke dere heller?

 

Uenig.

 

Usamd i kva? Tidspunktet for utviklinga av kognisjon, definisjonen på kognisjon, skilnaden på foster og barn, eller viktigheiten av kognisjonsutvikling som faktor i abortspørsmålet?

 

Stilig deflect med heile adopsjonsspørsmålet.

Enkelte vitenskapsmenn sier at kognisjonsutvikling ikke starter før lenge etter fødselen.

Lenke til kommentar

Sier ikke at jeg vet hva som skjer ved døden, men det vet vel ikke dere heller?

Når vi dør er kroppen ikkefungerende, altså ingen bevissthet, og ikke noe som kan oppfatte noe som helst.

 

Men hvis man skulle tro noe annet, f.eks. et etterliv, så tror man vel ikke aboterte foster kommer til helvete, og dermed skulle få det fælt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men hvis man skulle tro noe annet, f.eks. et etterliv, så tror man vel ikke aboterte foster kommer til helvete, og dermed skulle få det fælt?

Jeg ser fremdeles ikke hvordan det skulle legitimere barne/foster-drap.

 

For all del, godt mulig jeg tar feil i min tro. Om det så stemte, ser jeg ikke hvorfor det skulle være akseptabelt.

Lenke til kommentar

Jeg ser fremdeles ikke hvordan det skulle legitimere barne/foster-drap.

 

For all del, godt mulig jeg tar feil i min tro. Om det så stemte, ser jeg ikke hvorfor det skulle være akseptabelt.

Jeg bruker ikke det for å legitimere, jeg tror jo ikke på det. Jeg tok det med som en tilleggstanke :)

Lenke til kommentar

Enkelte vitenskapsmenn sier at kognisjonsutvikling ikke starter før lenge etter fødselen.

 

Om dette hadde vore wikipedia, så hadde nokon no smekka ein "Weasel Words"-notis bak utsegnen din.

 

Kven er desse vitskapsfolka, kor og kva tid har dei sagt dette, og har dei ein agenda som til dømes er like enkel å få auge på som din?

 

Furthermore, sa du nettopp at det er greitt å utføre abort heilt fram til etter fødselen? Det er ganske radikalt, sjølv blant oss som er for sjølvvalt abort.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ligger en viss absurd komikk i å se en selverklært rasist og kvinnehater spille overlegen i en debatt om etikk.

"En undersøkelse gjort i Midt-Norge av Norfakta på oppdrag av Aftenposten i 2004, viste at 57 prosent av midt-norske kvinner som oppgir at de er konservative i religionsspørsmål, mener kvinner skal ha rett til selvbestemt abort."

"Undersøkelsen fra 1978 viste at det var menn, eldre, de med lav utdannelse, eller lav inntekt som var de sterkeste motstanderne av selvbestemt abort. "

 

Er noen overrasket om jeg sier at dette tendenserer til å fremdeles stemme?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...