Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vi ferdig nå?

Ja, for all del.

Abortmotstand er å respektere individet, jeg ser ikke helt hvordan det er gammeldags.

Newspeak 101.

Homeland er forresten veldig bra, men det er ein serie der mykje av moroa kjem frå undringa undervegs. Så å diskutere serien om du nettopp har starta på sesong ein er kanskje ikkje så lurt. Se opp for spoilers. :)

Lenke til kommentar

Jeg sa tiår, ikke århundrer.

Jamvel har dei til felles å vere motiverte utelukkande av dogmatisk tøv. Skilnaden er at medan begraving av udøpte barn under kyrkjegolvet tok slutt då opplysninga breidde om seg, haldt abortmotstanden fram - men no med eit tynt glasurlag av pisspreik som "respekt/fridom for individet", "respekt for liv", "respekt for kvinner" (haha), etc. oppå.

Lurer ingen. Take note, Hedvig - dette er internalisert misogyni hos menn. Heng ofte saman med religion og konservativ politikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har vært hjemmeværende mor i nesten 3 år. Jeg synes "fedrekvoten" i foreldrepermisjonen er noe tull. Jeg tror ikke jeg er feminist. Jeg er egentlig rimelig sikker på at jeg ikke er feminist. Men akkurat denne kvinnekroppen tilhører meg. Min. Og jeg bestemmer.

Lenke til kommentar

Lord britishface; nei, overhodet ikke.

Jo, det er nøyaktig det det er. Plattformen til DLF er bygget på ideen om så-nær-absolutt-som-mulig personlig frihet, men du vil alvorlig begrense friheten til halvparten av landets innbyggere basert utelukkende på din egen overtro.

Rasjonell tankegang fungerer ikke mot dagens feminisme dessverre. Det har blitt viktigere å ha rettigheten til å knerte fosteret. :hm:

Oi oi oi, en misogyn rasist! Slår aldri feil.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Rasjonell tankegang

Jeg tror ikke du vet hva dette betyr, dessverre.

Fortell.

Er du også i mot angrepiller, Notelitten? Jeg kjenner så mange som er i mot abort, men for angrepiller, og jeg synes det er så merkelig logikk.

Angrepillen er jeg imot, dersom det innebærer et befruktet egg. P-pillen derimot ser jeg ikke som noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...