Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Den mannlege responsen ("positively correlated with rape-related attitudes and beliefs, the self-reported likelihood of forcing sex, and psychological, physical, and sexual aggression ...") på aksept for kvardagsmisogyni burde ikkje vere fullstendig uinteressant for deg som kvinne.

Then again, internalisert misogyni også vidare.

Goddag mann økseskaft, jeg sier ikke det er uinteressant, jeg poengtere jo tidligere at studien faktisk ER kjempeinteressant. Jeg er også veldig klar over hva studien sier, men jeg er fortsatt totalt uenig i at utsagnet mitt har noe med å gjøre, da jeg ikke mener jeg drev med "sexist humour" for å latterliggjøre kjønn, men heller sa noe jeg selv vet er idiotisk, for å latterliggjøre den type humor. Jeg trodde også det var ganske åpenbart, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da jeg ikke mener jeg drev med "sexist humour" for å latterliggjøre kjønn, men heller sa noe jeg selv vet er idiotisk, for å latterliggjøre den type humor. Jeg trodde også det var ganske åpenbart, men tydeligvis ikke.

Så... hverdagsmisogyni er greit, så lenge man antar at personen som presenterer det har de beste intensjoner?

Edit: Dessuten ser jeg ikke Zealuu sin kommentar som irrelevant.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Så... hverdagsmisogyni er greit, så lenge man antar at personen som presenterer det har de beste intensjoner?

Nei, man burde jo helst ikke trenge å anta at det jeg drev med var latterliggjøring eller parodiering av slik humor, så det var jo tydeligvis ikke tydelig. Det er greit nok, sier ikke noe annet. Men at man ikke skal tro meg når jeg sier at det var saken, det blir dumt.

Lenke til kommentar

Nei, man burde jo helst ikke trenge å anta at det jeg drev med var latterliggjøring eller parodiering av slik humor, så det var jo tydeligvis ikke tydelig. Det er greit nok, sier ikke noe annet. Men at man ikke skal tro meg når jeg sier at det var saken, det blir dumt.

Så langt har du svart med hersketeknikker, sarkasme og mer hersketeknikker. Da blir det vanskelig å ta resten av det du presenterer seriøst. Men greit. Vi får la det ligge. Enig om å være uenig osv.
Lenke til kommentar

Så langt har du svart med hersketeknikker, sarkasme og mer hersketeknikker. Da blir det vanskelig å ta resten av det du presenterer seriøst. Men greit. Vi får la det ligge. Enig om å være uenig osv.

Har absolutt ikke vært intensjonen, hvis det har framstått slik er det fordi jeg blir veldig oppspilt over å bli misforstått så totalt, og blir fremstilt på en måte som jeg virkelig hater. Det er jo faktisk et tema som er viktig for meg, jeg synes jo selv på mange måter man må være forsiktig med hva man sier av og til, og jeg er fullt klar over at alvorlige ting kan bli ufarliggjort gjennom hverdagshumor. Likevel føler jeg kommentaren min ble totalt misforstått, og ikke var det som den blir fremstilt som her. Så ja, jeg blir ganske opprørt, og da skriver jeg litt før jeg tenker, så beklager.

Lenke til kommentar

Goddag mann økseskaft

Kva trur du studien eigentleg handlar om? Det er ikkje sånn at "sexist humor" er ein samling neandertalarar som sit og humrer "fitte, lol" seg i mellom. Sexist humor er til dømes det Slimda driv med - implisitt nedvurdering av eit kjønn fordi at haha morsomt, medan du bidrar til å legitimere og ufarliggjere det - ikkje primært fordi du kvinne, men fordi du er "med" og forsvarer det som "bare idiotisk".

Dei psykologiske konsekvensane av dette for dei ulike kjønna i eit miljør kor dette er tilfelle, finn du i sitatet til Britishface. Så kan du jo sjølv velje om du vil slå deg til ro med å ha internalisert Slimda sitt syn på verda, eller vurdere om du skal ytre noko i retning av "not cool, bro" neste gang. Det fungerer overraskande bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kva trur du studien eigentleg handlar om? Det er ikkje sånn at "sexist humor" er ein samling neandertalarar som sit og humrer "fitte, lol" seg i mellom. Sexist humor er til dømes det Slimda driv med - implisitt nedvurdering av eit kjønn fordi at haha morsomt, medan du bidrar til å legitimere og ufarliggjere det - ikkje primært fordi du kvinne, men fordi du er "med" og forsvarer det som "bare idiotisk".

Dei psykologiske konsekvensane av dette for dei ulike kjønna i eit miljør kor dette er tilfelle, finn du i sitatet til Britishface. Så kan du jo sjølv velje om du vil slå deg til ro med å ha internalisert Slimda sitt syn på verda, eller vurdere om du skal ytre noko i retning av "not cool, bro" neste gang. Det fungerer overraskande bra.

Jo, jeg skjønte det utmerket godt, og som sagt, jeg er ikke uenig med studien. Som jeg sa tidligere, jeg følte at både det jeg og Slimda skrev (selv om jeg ikke kan snakke for ham) var latterliggjøring av slik humor, men det tydeligvis ikke kom godt nok frem. Føler blir jo forresten helt feil ord, jeg VET jo hva intensjonen min var. At det var helt utydelig går jo selvfølgelig på min kappe.

Er vi ferdig nå?

Lenke til kommentar

Den sier da ingenting om rase :)

Hvis du stemmer DLF er du garantert rasist. Og hvordan er det mulig å være en autoritær DLF-er?

Hvor tar du det fra at DLFere er rasister? Strengt talt har de den mest liberale lovgivningen til innvandrere.

At jeg er autoritær kommer av min religion, jeg har et gammeldags syn på bl.a. abort.

Lenke til kommentar

Jaja. Ellers da? Noen som følger med på Homeland? Har akkurat startet på sesong 1. :)

Nå tar jeg den "Political Compass"-testen, bare for å se. Men den blir bittelitt unøyaktig når man ikke kan velge et nøytralt svar på saker man ikke har satt seg nok inn i for å svare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...