Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har vondt i tomlene, men klarer ikke slutte å spille Rock Band Blitz, så da får det heller være det samme.

 

Og så klør jeg i øynene og i nesen etter den dømrade kattungen som er overalt. I søpla, i kjøleskapet, oppvaskmaskinen, vesker, skoskap ... Selv med døra igjen og netting foran vinduene vedder jeg på at jeg kommer til å våkne av at den sover på ansiktet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg hater egentlig mitt eteren kjønn. Skikkelig penismisunnelse her i gården.

 

Mens å komme med småstikk om fordommer om gutter er det nesten aldri noen som reagerer på, slik som at gutter er enkle vesener, og med lave standarder. Sier man slikt er det jo bare morsomt tull.

Lenke til kommentar
særlig når det er såpass tydelig at jeg ikke misliker mitt eget kjønn akkurat.
Er det? For meg har det konsekvent virket som at det er viktigere å være "en av gutta" og samtidig en søt jente de fleste kan swoone etter enn å ha noen bastante meninger eller prinsipper av noe slag.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det? For meg har det konsekvent virket som at det er viktigere å være "en av gutta" og samtidig en søt jente de fleste kan swoone etter enn å ha noen bastante meninger eller prinsipper av noe slag.

Jeg har absolutt ingen intensjon om å være en av gutta i det hele tatt, da det går ganske i mot meningene jeg har om at ting er "guttete" og "jentete", når det egentlig bare er individbasert. Synes likevel ikke at det er galt å gjøre narr av fordommer, nettopp fordi de er fordommer, og det derfor ikke er seriøst.

 

Og det er vel ikke så usannsynlig at siden du har det bildet av meg så er det lett for deg å finne situasjoner der jeg passer inn i det bildet?

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ingen intensjon om å være en av gutta i det hele tatt, da det går ganske i mot meningene jeg har om at ting er "guttete" og "jentete", når det egentlig bare er individbasert. Synes likevel ikke at det er galt å gjøre narr av fordommer, nettopp fordi de er fordommer, og det derfor ikke er seriøst.

 

Og det er vel ikke så usannsynlig at siden du har det bildet av meg så er det lett for deg å finne situasjoner der jeg passer inn i det bildet?

Skal jeg og begynne med hersketeknikker? (Å, se, der var jeg jo i gang alt.)

Det å passe inn i en gjeng (her stort sett mannsdominert, og dermed "en av guttene") har ingenting med kjønnsbaserte fordommer og stereotyper å gjøre. Sier ikke at du prøver å være "guttete" fordi du liker blått og fotball, liksom. Jeg sier at å leke med på misogyni (eller misandri) fordi folkene du synes er kule gjør det er noe av det minst kule en person kan gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sier ikke at du prøver å være "guttete" fordi du liker blått og fotball, liksom. Jeg sier at å leke med på misogyni (eller misandri) fordi folkene du synes er kule gjør det er noe av det minst kule en person kan gjøre.

Jeg spilte videre på en fordom på en useriøs måte, nettopp fordi det er så dumt at alle burde skjønne det er helt useriøst, ikke fordi jeg prøver å være kul. Men av en eller annen grunn blir det tatt ille opp når det gjelder fordommer mot jenter, men nesten aldri ellers. Jeg er helt enig i at man skal være forsiktig med bruk av fordommer, men jeg synes det blir alt for dumt hvordan et helt uskyldig utspill blir dratt heelt ut av sammenhenger, bare fordi jeg spilte videre på det Slimda sa.

Lenke til kommentar

Jeg lover dyrt og hellig å begynne å ta tak i det hver gang du sier ting som at alle gutter er dumme og tenker bare på fitte eller whatever, men jeg har aldri vært her når du har sagt noe slikt, så jeg har ikke kunnet ta tak i det. Dessuten ble det ikke dradd ut av sammenheng, det var sammenhengen som var idiotisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...