Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kassetter, kun.

Mja. Jeg har bare én kassettspiller igjen. Den er fra 1990. Høyttalerne begynner å bli litt sprengt, men den kan i det minste spille av to kassetter samtidig. Bare synd at det meste av det jeg liker av musikk ikke er å få tak i på kassett lenger. Unntatt hos bruktsjapper og sånt da.

Vinyl! Cd'er er maks kjipt.

Jeg liker CD-er. De er enklere å rippe, og enklere å ha med seg i bilen. De fleste av kompisene mine har fortsatt ikke noe annet enn CD-spiller i bilen. Uten mulighet til å koble til MP3-spillere (om man da ser bort fra FM-sendere).

Har to platespillere, den ene aner jeg ikke hva feiler, vet bare at den er gammel og ikke virker lenger.

Den andre er billig ræl med USB som jeg bruker til å rippe vinyler når jeg gidder, og USB og strøm er uansett det eneste som fungerer på den. Har den kobla til forsterkeren (trenger ikke RIAA, woop), men lyden skurer og høres helt fucka ut, så jeg ser heller på å få tak i en ny en. Uten USB eller annet dilldall.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at moderne Lp plater blir ødelagt av grammafon. Til spørsmålet ditt : les det lars skrev.

Jepp, men det hadde vært litt kult med en gammel sveivegramofon med trakt, og noen plater å spille på den også. Om ikke annet, så som kuriosa.

Kan du forklare hvorfor noen ønsker LP-plater i dagens tidsalder?

Får vel ikke bedre lyd enn mp3?

Mp3? Du KØDDER nå, sant?

Sannsynligvis ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...