Benjamin Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Det samme kan sies om alt som skaper glede. Fjerner man den ytre årsaken til gleden, føler man ikke gleden. Det betyr ikke at gleden dermed er kunstig. I så fall blir alle følelser kunstige for de fleste følelser er et resultat av en eller flere ytre årsaker. Ytre årsaker blir noe annet. Her er det snakk om stoffer som tar bort muligheten til å utvikle én bestemt følelse, mens den henter frem komponenter som skal utløse en annen. Jeg mener at dette er kunstig, helt greit om dere mener noe annet. Men om følelsen skulle være kunstig, er følelsen da mindre verdt selv om den er like sterk? Endret 5. september 2012 av Benjamin Lenke til kommentar
felicity Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Men om følelsen skulle være kunstig, er følelsen da mindre verdt selv om den er like sterk? Hvilken verdi følelsen har ut fra forholdene er individuelt og subjektivt. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ytre årsaker blir noe annet. Her er det snakk om stoffer som tar bort muligheten til å utvikle én bestemt følelse, mens den henter frem komponenter som skal utløse en annen. Jeg mener at dette er kunstig, helt greit om dere mener noe annet. Da må det isåfall være årsaken til lykken som er kunstig, ikke selve følelsen. Gleden vil være den samme som du får av "naturlige årsaker", som du får av medikamenter. Det finnes ikke en kunstig og en naturlig glede, det finnes bare glede. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Men om følelsen skulle være kunstig, er følelsen da mindre verdt selv om den er like sterk? Hvilken verdi følelsen har ut fra forholdene er individuelt og subjektivt. Dette er forøvrig kortet som blir koblet fra ved antidepressiva. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Woohoo! Nå er Battlestation på plass etter flyttinga. Nå med tre PC-pulter, tre PC-er (snart fire), tre GODE stoler. Et lite anlegg og litt annet snacks stående. Inkl.et minikjøleslap. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Dette er forøvrig kortet som blir koblet fra ved antidepressiva. Du mister ikke evnen til å ha egne meninger ved å gå på anti-depressiva, så dette er feil. Har du erfaring med medikamentet selv, ettersom du uttaler deg som en professor? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Han tror at siden han har marihuana-avatar og sikkert går i "legalize marihuana"-marsjer, er han ekspert på alt. 4 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ingen erfaring, bare observasjoner av familiemedlemmer som har benyttet diverse antidepressiva, samt mye lesing. Sier ikke at man mister evnen til å ha egne meninger, man blir derimot veldig påvirkelig for andres meninger, noe som sikkert ikke er negativt heller. Dr. Notelitten Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Prof. Runar har nå utdelt én advarsel for personangrep. Det er fint at dere engasjerer dere i diskusjonen, men ikke la det gå for langt. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Sier ikke at man mister evnen til å ha egne meninger Faktisk var det akkurat det du uttalte over her. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Stilig, men det blir vel ikke noe Knopfler-konsert på meg denne gangen heller. Synes du skal ta deg turen. Kan sikkert sove her en natt hvis du vil spare noen dollarinos. Ja, det hadde vært noe, men kjenner jeg meg selv rett, har jeg sikkert andre planer akkurat den kvelden eller noe annet teit som skjer. Når er det? 13. Juni. Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Han tror at siden han har marihuana-avatar og sikkert går i "legalize marihuana"-marsjer, er han ekspert på alt. De som går i Marihuanamarsjen skulle vært kneblet og sensurert. Svært få som klarer å gi en sak så dårlig rykte som de. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Folk som røyker marihuana skulle vært kneblet og sensurert, jævla slackere hele gjengen. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Knebling og sensur fungerer alltid. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Knebling og sensur fungerer alltid. Klipp håret og få deg arbeid. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Folk som røyker marihuana skulle vært kneblet og sensurert, jævla slackere hele gjengen. Hvorfor skulle de det? Og ser du ikke har satt deg inn i hva som er den jevne cannabisbruker. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Neida, folkens.. Så hvem er deres yndlings-Beatle? Jeg holdt lenge en knapp på Paul McCartney, men i ettertid har jeg blitt mer usikker. Det virker som om John Lennon var det større musikkgeniet av dem to. Ikke at McCartney er en dårlig artist, men musikalsk når han ikke helt opp etter John Lennons sanger etter min mening. Men av dem to er det nok McCartney jeg respekterer høyest som person. George Harrison skrev jo ikke så mange sanger da han var med i The Beatles, men de han skrev satt virkelig. Jeg synes også at han er den som har den mest undervurderte solokarrieren av de tre fire, men om den er den beste er jeg ikke sikker på. Så selv jeg vet ikke helt, men hvis jeg var helt nødt til å velge en så tror jeg at jeg ville gått for Paul McCartney. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvor har du det fra at jeg ikke er i arbeid, og har langt hår? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Folk som røyker marihuana skulle vært kneblet og sensurert, jævla slackere hele gjengen. Hvorfor skulle de det? Og ser du ikke har satt deg inn i hva som er den jevne cannabisbruker. Alt fra proffesorer til 13 år gamle shitkids, det er ikke poenget, slackere er de hele gjengen lell. Hvor har du det fra at jeg ikke er i arbeid, og har langt hår? Ja ok, men du har iallefall en t-skjorte med en morsom pop-kultur referanse på? Neida jeg er for legalisering da det hadde fått vekk mesteparten av det illegale markedet, men jeg er imot all form for rusmidler selv. (selv om jeg er for at folk skal ha ett eget valg etc. ) Endret 5. september 2012 av Primer4 Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Neida, folkens.. Så hvem er deres yndlings-Beatle? Ringo Starr, bare fordi alle glemmer han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg