Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det samme kan sies om alt som skaper glede. Fjerner man den ytre årsaken til gleden, føler man ikke gleden. Det betyr ikke at gleden dermed er kunstig. I så fall blir alle følelser kunstige for de fleste følelser er et resultat av en eller flere ytre årsaker.

Ytre årsaker blir noe annet. Her er det snakk om stoffer som tar bort muligheten til å utvikle én bestemt følelse, mens den henter frem komponenter som skal utløse en annen. Jeg mener at dette er kunstig, helt greit om dere mener noe annet.

Men om følelsen skulle være kunstig, er følelsen da mindre verdt selv om den er like sterk?

Endret av Benjamin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytre årsaker blir noe annet. Her er det snakk om stoffer som tar bort muligheten til å utvikle én bestemt følelse, mens den henter frem komponenter som skal utløse en annen. Jeg mener at dette er kunstig, helt greit om dere mener noe annet.

Da må det isåfall være årsaken til lykken som er kunstig, ikke selve følelsen. Gleden vil være den samme som du får av "naturlige årsaker", som du får av medikamenter. Det finnes ikke en kunstig og en naturlig glede, det finnes bare glede.

Lenke til kommentar

Stilig, men det blir vel ikke noe Knopfler-konsert på meg denne gangen heller.

Synes du skal ta deg turen. Kan sikkert sove her en natt hvis du vil spare noen dollarinos.

Ja, det hadde vært noe, men kjenner jeg meg selv rett, har jeg sikkert andre planer akkurat den kvelden eller noe annet teit som skjer. Når er det?

13. Juni. :)

Lenke til kommentar

Neida, folkens.. Så hvem er deres yndlings-Beatle?

Jeg holdt lenge en knapp på Paul McCartney, men i ettertid har jeg blitt mer usikker. Det virker som om John Lennon var det større musikkgeniet av dem to. Ikke at McCartney er en dårlig artist, men musikalsk når han ikke helt opp etter John Lennons sanger etter min mening. Men av dem to er det nok McCartney jeg respekterer høyest som person.

George Harrison skrev jo ikke så mange sanger da han var med i The Beatles, men de han skrev satt virkelig. Jeg synes også at han er den som har den mest undervurderte solokarrieren av de tre fire, men om den er den beste er jeg ikke sikker på.

Så selv jeg vet ikke helt, men hvis jeg var helt nødt til å velge en så tror jeg at jeg ville gått for Paul McCartney.

Lenke til kommentar

Folk som røyker marihuana skulle vært kneblet og sensurert, jævla slackere hele gjengen.

Hvorfor skulle de det? Og ser du ikke har satt deg inn i hva som er den jevne cannabisbruker.

Alt fra proffesorer til 13 år gamle shitkids, det er ikke poenget, slackere er de hele gjengen lell.

Hvor har du det fra at jeg ikke er i arbeid, og har langt hår?

Ja ok, men du har iallefall en t-skjorte med en morsom pop-kultur referanse på?

Neida jeg er for legalisering da det hadde fått vekk mesteparten av det illegale markedet, men jeg er imot all form for rusmidler selv. (selv om jeg er for at folk skal ha ett eget valg etc. )

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...