Datasmurf Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Når vi snakker om slikt ... Hva med (unge) mødre som legger ut alt barna deres tar for seg i løpet av dagen på Facebook og blogg? "Sønnen min bæsjet i sofaen i dag. Se og kommenter gjerne." Kan bare se for meg at de barna blir storforbrukere av slettmeg.no når de blir eldre. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Lurer på om jeg er en av de heldige som lærte nettvett på skolen, folk legger ut bilder i hytt og pine; og når noen uskyldig nok setter baby-hodet på et bilde av Hitler, blir moren rasene. Har derimot hørt at det har blitt forbudt å manipulere bilder av andre på nettet. Hurra for internett-politistat. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Når vi snakker om slikt ... Hva med (unge) mødre som legger ut alt barna deres tar for seg i løpet av dagen på Facebook og blogg? "Sønnen min bæsjet i sofaen i dag. Se og kommenter gjerne." Kan bare se for meg at de barna blir storforbrukere av slettmeg.no når de blir eldre. En type henvendelse som går igjen er skilte foreldre, hvor enten far eller mor, eller hans/hennes nye kjæreste legger ut bilder av barnet/barna uten samtykke. Hvis omsorgen er delt er det ikke mye å gjøre, annet enn å be de snakke sammen. Jeg kan ikke huske saker hvor foreldrene til den som kontakter oss står bak. Men det skyldes vel kanskje at barna som blir «utsatt» for dette fortsatt er små. (Kilde: meg selv, jeg jobber der.) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ah, ser den. Men hva med når barna blir eldre og finner dette, og foreldrene kanskje ikke er interessert i å fjerne bildene, mens barna absolutt ikke vil ha de på nett? Søstrene mine er sånn, og nekter meg å legge ut bilder av dem. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ah, ser den. Men hva med når barna blir eldre og finner dette, og foreldrene kanskje ikke er interessert i å fjerne bildene, mens barna absolutt ikke vil ha de på nett? Søstrene mine er sånn, og nekter meg å legge ut bilder av dem. Åndsverkloven § 45c kan brukes i slike situasjoner: Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede. Hvis du publiserer bilder av søstrene dine uten deres samtykke, bryter du loven, og søstrene dine kan ringe meg for gode råd. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Ah, ser den. Men hva med når barna blir eldre og finner dette, og foreldrene kanskje ikke er interessert i å fjerne bildene, mens barna absolutt ikke vil ha de på nett? Søstrene mine er sånn, og nekter meg å legge ut bilder av dem. Men det er vel fordi Hanna vet at alle nerdene her maser om telefonnummer og hvor deilig hun er hver gang du legger ut et bilde. Og Tornerose er bare sprø, som du sier selv. Endret 5. september 2012 av Bytex Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Åndsverkloven § 45c kan brukes i slike situasjoner: Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede. Hvis du publiserer bilder av søstrene dine uten deres samtykke, bryter du loven, og søstrene dine kan ringe meg for gode råd. Du glemmer å nevne unntakene. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Mja, dette er mer gamle bilder fra da de var yngre enn selv hva Slimda liker. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Du glemmer å nevne unntakene. Ingen av unntakene gjør det lovlig for Datasmurf å publisere bilder av hans søstre mot deres vilje. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Orly? Jeg vet du jobber med dette, men det står i skarp kontrast til de retningslinjer f.eks. norges fotograf forbund (eller hva det nå heter) har fått utarbeidet med hjelp av sine jurister Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ooh, makt-kamp! *hente popcorn* 1 Lenke til kommentar
settings Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 jeg stemmer for bilder av smufens søstre jeg nå 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Noen her som kan hjelpe meg å finne et bilde? Det er et bilde av en australsk(?) modell/skuespiller som har en veldig bra kropp. Hun er trent, men ikke for mye. Bildet jeg snakker om er veldig "kjent", i hvertfall her på forumet, og hun er blond, går i en svart tights, og grå singlet om jeg ikke husker feil. Help please! Lenke til kommentar
""" Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Skal du runke til bildet? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nope, skal vinne en diskusjon. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Noen her som kan hjelpe meg å finne et bilde? Det er et bilde av en australsk(?) modell/skuespiller som har en veldig bra kropp. Hun er trent, men ikke for mye. Bildet jeg snakker om er veldig "kjent", i hvertfall her på forumet, og hun er blond, går i en svart tights, og grå singlet om jeg ikke husker feil. Help please! Hm, eneste australske modellene jeg vet om er Elle "The Body" McPherson (hun var på høyden på 90-tallet), og Miranda Kerr, kona til Orlando Bloom. Endret 5. september 2012 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Help please! Første jeg tenker på er Yvonne, no idea om det er riktig. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Nei ingen av de, men hun ligner litt på Yvonne. Hun er yngre og etter det jeg har hørt, har hun vært såpeskuespiller i australia, men det kan være feil. Edit: Det er samme dame som på dette bildet, men det er tatt innendørs og i andre klær. Endret 5. september 2012 av ChrisReeve Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jævla iPad. Møl. Funker ikke til annet enn frisbeebruk, og suger til det og. Wraaarghhh. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Edit: Det er samme dame som på dette bildet, men det er tatt innendørs og i andre klær. Edit: Nicky Whelan heter hun. Endret 5. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg