Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg personlig synes at vi er veldig heldige i Norge. Mye kommer gratis her, selv om det kunne vært forbedret på flere måter.

Jeg skal ikke klage, med tanke på hvor billig det er å gå på sykehus her, trygdesnylting osv osv, er jo et flott land, for all del.

Er bare så mye ukultur og folk som ikke respekterer hverandre eller lover, mennesker er dumme og primitive dyr, jeg syns den kalde krigen ikke hadde vært en såpass dum idè, utrydd hele menneskeheten med nukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler ofte at jeg får lyst til å ta loven i egne hender, men det er jo ulovlig det å, en privat person kan ikke gjøre noe for å bedre en situasjon uten at denne personen også skal bli straffeforfulgt.

Jeg liker virkelig ikke politiet i Arendal, jævla bola knarkis svin, jeg har generelt sett ikke noe imot politeit, men akkurat politiet i Arendal er noen tullinger, skulle fått sparken alle sammen.

Endret av Den store P
Lenke til kommentar

Jeg er også bekymra for det som skjer rundt oss, men det har ingenting med Norge som land å gjøre. Verden. Det Eplefe dro frem om han homofile guttungen som ble skutt, det bekymrer meg. Ikke at det skjer i USA. Men at det skjer. Hvor det skjer er uvesentlig. At mennesker kan voldta, drepe osv, helt uprovosert, det bekymrer meg. Men Norge som land er ett flott land å bo i, det er ikke det. Men helvete om jeg hadde giddet å beskytte "fedrelandet". Ehm, ja. Det der hørte hjemme i flere avsnitt og lengre, men jeg er lat og i en helt annen verden.

Og den store P: Japp. Uten stor N. Slikt kommer og går. Jeg skriver "gud" når jeg er sur, "Gud" når jeg er i godt humør. Samme med "norge" vs "Norge". Det er symbolske feil fra min side. :wee:

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Du er jente Nie, så du trenger ikke beskytte fedrelandet! :) Jeg ville derimot kjempet for det.

Jeg har hatt det inntrykket at Norge var et slags fristed i verden hvor ting ikke var så jævlig som det som skjer ellers rundt om kring.. Mulig jeg tar feil da.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faen aldri kjempet for fedrelandet, og jeg er nasjonalistisk. Eller. Jeg er mer nasjonalromantisk, og det er sånn det skal være. Jeg vet og at mange av vennene mine heller ikke ville kjempet for det, rett og slett fordi om vi er dumme nok til å gå inn i krig, så beskytter vi et ignorant folkeslag.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker på å kjempe for fedrelandet tenker jeg å forsvare det.

Så du mener at om vi hadde blitt utsatt for et angrep så skulle vi bare sittet der med hendene i fanget og sagt ''nei, vi liker ikke krig vi, så dere får bare gjøre hva dere vil''?

Jeg ser virkelig ikke for meg Norge angripe et annet land.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Du er jente Nie, så du trenger ikke beskytte fedrelandet! :) Jeg ville derimot kjempet for det.

Jeg har hatt det inntrykket at Norge var et slags fristed i verden hvor ting ikke var så jævlig som det som skjer ellers rundt om kring.. Mulig jeg tar feil da.

Om jeg er jente eller ei har ikke så mye å si.

Jeg KAN kjempe for fedrelandet. Jeg KAN gå i militæret. Jeg MÅ ikke, men jeg KAN. Å reise ut for å krige er noe av det mest idiotiske jeg vet, og det kunne ikke falt meg inn.

Edit; Bah, at jeg er så treig, da.

Å forsvare fedrelandet bli halveis noe annet, som Rasch sier. Men, likevel. Jeg ville ikke kjempet for fedrelandet da, jeg ville prøvd å beskytte meg og mine, tror jeg. Selve landet? Bah.

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Det er da man plukker opp telefonen og sin beste, søteste barnestemme.

"Mammaaaaaaa? Jeg har liksom atte, ett lite problem...".

Fantastisk midlertidig løsning. Selv om det er jævlig kjipt når man må betale tilbake. x)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...