Gjest medlem-1432 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Kan kjenne kreften kommer snikende hvis jeg tar sol. Derfor tar jeg ikke sol. Synd, hadde vært fint med litt brunfarge. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Er du interessert i hva navnet mitt er? No need. Fant det ut, jeg. Søte navn. creepy, men takk Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Kan kjenne kreften kommer snikende hvis jeg tar sol. Derfor tar jeg ikke sol. Synd, hadde vært fint med litt brunfarge. Brunfarge er oppskrytt. Gjør som kineserene, hyll hvitfargen. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Hoho, sneik meg ut for å ta sol og tror du faen ikke en kompis nesten så meg utenfor solariumet, phew, det hadde vært flaut. Er du så lite sikker på deg selv at det er flaut? Neida, bare ikke en samtale jeg har lyst til og ha, er mere den sosiale angsten min som begynner trigge inn i sånne situasjoner. Endret 2. september 2012 av Primer4 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det sier du bare fordi du er kronisk whiteboy. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det er bra å ta sol vinterstid i Norge. Så lenge det gjøres i riktige mengder. Solarier regnes som kreftfremmkallende Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Solarier regnes som kreftfremmkallende Det gjør mobiltelefoner også, men det er visst ingen som bryr seg. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Er ikke d-vitaminmangel pga. kroppen ikke tar det opp bra nok pga. mangel på lys også kreftfremkallende?, allt er jo farlig om man overdriver. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Solarier regnes som kreftfremmkallende Det gjør mobiltelefoner også, men det er visst ingen som bryr seg. Ikke på samme måte, trodde jeg.. Er ikke d-vitaminmangel pga. kroppen ikke tar det opp bra nok pga. mangel på lys også kreftfremkallende?, allt er jo farlig om man overdriver. Man kan da få D-vitamin på andre måter enn å legge seg i solsenga.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Tviler på at det er kreftfremkallende, dessuten er det ikke noe problem og få i seg nok D-vitaminer ved ett normalt kosthold. Og å sammenligne strålingen fra en mobiltelefon med en solseng er jo bare tullete. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Tviler på at det er kreftfremkallende, dessuten er det ikke noe problem og få i seg nok D-vitaminer ved ett normalt kosthold. Og å sammenligne strålingen fra en mobiltelefon med en solseng er jo bare tullete. Ja, og takk Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ved siden av vitamin D gjennom kosten, kan kroppen også produsere vitamin D om den utsettes for sollys. Om sommeren, når solen står høyt, danner huden mye vitamin D. Om vinteren er lysmengden i de nordiske landene for liten til at vi selv kan danne tilstrekkelige mengder. Det anbefales derfor tilskudd av vitamin D, i form av tran. Den form av vitamin D som dannes i huden er litt annerledes enn den vi spiser. Det betyr at den skal aktiveres i nyrene og leveren. Nyrer og leversykdommer kan derfor nedsette evnen til å danne aktivt vitamin D fra huden. Tviler på at moderat soling i solseng vil være særlig kreftfremkallende, vil heller tro at det er nesten utelukkende positivt, spesielt her oppe i nord hvor vi bare har 2-3 timer lys i den verste mørketiden. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det er bra å ta sol vinterstid i Norge. Så lenge det gjøres i riktige mengder. Solarier regnes som kreftfremmkallende Jeg mener å ha lest i en eller annen populærvitenskapelig artikkel at det var ok å ta noen minutters solarium for å få i seg noe D-vitamin. Men det kan jo selvsagt være det ikke stemmer ettersom jeg sikkert leste det på db.no. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 95% av solens stråler er UVA stråler. De er det som "ødelegger" huden din. 5% av solens stråler er UVB stråler. De er et som "brenner" huden din. Brunfargen er kroppens forsvarsmekanisme, og er noe man absolutt helst ikke bør "Trigge". Vil du ha D-vitaminer, spis fisk. Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Like godt å holde seg bleikfeit året rundt. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Vil du ha D-vitaminer, spis fisk. Men det er så mye fisk som smaker bæsj. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Vil anbefale deg å skjære ut endetarmen på fisken før du spiser den, L4r5. Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Men det er så mye fisk som smaker bæsj. Nei, fisk er godt det Men unntak av kokt torsk Endret 2. september 2012 av Lykketroll2 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Kokfesk er faen ta meg konge! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Kokt fisk er misbruk av mat. Bakt eller stekt er uendelig mye bedre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg