Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det eneste positive jeg kan se med å ikke bruke kalkis, er at man lærer seg hoderegning.

Selvfølgelig, etter mange års kalkulatorbruk, føler jeg ikke at jeg har bruk for å kunne multiplisere og dividere i huet.

Null stress når man dividerer og multipliserer med 0-11, men alt over føler jeg blir litt vanskelig. For ikke å snakke om negative og irrasjonelle tall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk at jeg sa minst mulig, ikke "ikke noe kalkulatorbruk". Overdrevet bruk av hjelpemidler går ut over din egen mulighet til å drive med hoderegning.

Ja, du kan slenge en kalkulator og regelbok på det, og få en 6-er i matematikk, men har du virkelig forstått det da, eller har du bare sitert regelboka?

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt. Bygger man opp en forståelse rundt matematikk i barndommen, blir det enklere å videreføre dette i høyere nivåer av matematikk. Når man sitter med kalkulator hele tiden og taster inn spørsmål og får svaret med en gang, forstår du ikke hva som foregår. Derfor sitter du også som et spørsmålstegn når det kommer mer avanserte spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...