Datasmurf Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/O-fag Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ah, back in the old days. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Radioprogram på P3 sommerstid for et par år siden. Hva vinner jeg? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 JEG LAGDE LØSVEKTSTE FOR FØRSTE GANG NÅ FØLER MEG SOM EN BARISTA O-M-G Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Har sett at storesøstra mi hadde noen ofag skrivebøker fra da hun var liten. Da jeg var på den alderen het det NSM, og RLE het KRL. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ah, back in the old days. Skole var mye bedre før den hersens reformen, altså. Har sett at storesøstra mi hadde noen ofag skrivebøker fra da hun var liten. Da jeg var på den alderen het det NSM, og RLE het KRL. KRL ja, banna møkk. Tok fra meg livsynstimene / fritimene. Før reformen, var det Kristendom, og vi som ikke var kristne, fikk fritak fra timene for å delta på livsynsundervisning. Der hadde vi ikke noen lærer, men inspektøren på skolen pratet med oss om ting og tang for å gjøre oss klare for livet, samt nå og da om andre religioner og mytologier. Vi var en sammensveiset gjeng på 5 ateister og en fra Jehovas vitner. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ja, skole var mye bedre når KRL fantes og man hadde lærere som underviste faget på lik linje med ofag. Som om det var sannheter, altså. (Eller i alle fall veldig sannsynlige teorier!) Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Jeg likte ikke KRL. Læreren var bitch. Krl læreren vi hadde i 3 klasse ellernoe iallefall. Henne vi hadde senere var morsom Endret 28. august 2012 av Tsjuden Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Har aldri hatt RLE, men har sett søstrene mine ha det, og hjulpet de med det de hadde av spennende religioner (som var relativt lite, siden lærerne tydeligvis ikke hadde særlig interesse for å lære bort noe særlig om verken buddhismen, hinduismen, taoismen eller andre ismer). Jeg likte ikke KRL. Læreren var bitch. Prøv å ha en prest. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Fantes ingen alternativ på skolen på slutten av 80-tallet når jeg gikk. Da skulle man lære "barnetroen" og that's it. Ikkeno tull om fritak for å få fritimer. Barn vet ikke sitt eget beste, så vi kunne ikke bare mase om å "få fri". Andre boller på den tida. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ja, skole var mye bedre når KRL fantes og man hadde lærere som underviste faget på lik linje med ofag. Som om det var sannheter, altså. (Eller i alle fall veldig sannsynlige teorier!) Jeg hadde livssynsundervisning. Takket være meg og brodern at de måtte starte opp med det. Lærerstaben hadde et par tørner med vår familie. Jeg er oppdratt kverulant Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Ikke glem at vi bare gikk 9 år grunnskole, Sjur, imotsetning til dagens ungdom som har gått eller går 10 år. Endret 28. august 2012 av Slimda Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hadde dere nullte klasse? hva nå enn det var, lol. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Nei, vi hadde bare 6 år på barneskolen og 3 år på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Funfact: Jeg elsker å danse. Hiv på deg en sexy kjole og dans på video til oss. Hva faen har dere røyka i dag btw? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg var ferdig med ungdomsskolen før reform 94 tilogmed. 6 år barneskole og 3 år ungdomsskole. Og INGEN garantier for å komme videre til videregående om man slacka hele skoletida som senere. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ikke glem at vi bare gikk 9 år grunnskole, Sjur, imotsetning til dagens ungdom som har gått eller går 10 år. Ja, det er sant. Helt greit å hoppe over femte klasse. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hva faen har dere røyka i dag btw? Ingenting.Av økonomiske årsaker. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Helt greit med slacke krav for å komme inn på allmenn også. Krevde at du hadde et snitt på 2. Det var verre for folk her oppe å komme inn på yrken enn det var på allmenn. Hva faen har dere røyka i dag btw? Ingenting. Er forkjøla, så jeg holder meg til snus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg