Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Er ikke alle som kan bare få penger fra ingensteder skjønner du. For å ha en sparekonto, så trenger man penger. Men det er ikke alle som har penger. Hardt liv.

Det er derfor det er tøft å være voksen. Og ingen får penger fra ingensteder. Man tar dem fra lønna fra sommerjobben eller deltidsjobben og setter dem inn på en sparekonto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merker faktisk at det er enklere å sosialisere på HiOA i kontrast med videregående. Selve årsaken kan selvsagt skyldes av at de jeg studerer med deler de samme interessene som meg, altså data. I tillegg så er kullet ganske variert, alt fra individer på min alder til andre som er over 40 år, det er ganske interessant.

Hva studerte du?

Multimedieteknologi ved HiNT. Savner det fælt, selv om bachelorgraden hovedsaklig er en noe å ha hengende på veggen sammen med bildene, og dett er dett. :p

Lenke til kommentar

Aner ikke.

De spør meg om jeg trives og om jeg vil fortsette, og jeg sier ja, så går det noen måneder, så kommer spørsmålet igjen.

Antar jeg må ha et offisielt møte med avisa og NAV, men det har ingen av partene klart å få til enda. Enten har redaktøren fri, ellers så har saksbehandleren fri.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er det kjekke med å studere på uni, du kommer automatisk sammen med folk som nødvendigvis har samme interesser som deg, med mindre du søkte helt i ørska bare for å ha noe å drive med de neste 5 årene.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å studere er ideelt; ikke bare møter man mennesker med samme interesser, man får også en kontinuerlig personlig utvikling. I arbeidslivet består så og si alle jobber av å lære seg et sett med oppgaver og når man er kommet dit så bare man repeterer man disse om og om igjen til man går av med pensjon; den personlige utviklingen stopper opp ganske fort. Det gjelder nesten uansett hvilken jobb man har.

Hadde jeg hatt nok penger ville jeg bare kuttet ut jobb helt og kun studert.

Lenke til kommentar

Jeg festet omtrent hver tredje måned da jeg studerte, men så studerte jeg fordi jeg faktisk var interessert i det jeg drev med og ikke bare for å holde ut med en kjip utdanning for å få en god jobb etterpå. :cool:

Det gjorde da vitterlig jeg også, men så var lærerne våre med ut også. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...