Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er greit å bo i Oslo, jeg.

Noen steder i Oslo er bedre enn andre, jeg liker meg ikke særlig godt i byen.

For eksempel så er det ikke alltid greit å presse seg inn i trikker som er stappfulle av mennesker klokken 08.00 om morgenen, eller høre på klagingen til schizofrene individer. Men, dersom en bor utenfor byen så er det som regel ganske rolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lappen heller, så blir lite kjøring sånn sett.

Etter å ha fått seg bil, så er det vanskelig å begynne å ta offentlig transport igjen.

Ja, jeg føler at det hadde vært ganske greit med arbeid og fast inntekt. Men, med tanke på at jeg nylig startet på HiOA så har jeg nok en lang vei å gå før den tid. Er det noen her som føler det samme?

Jeg føler også at det hadde vært greit med fast inntekt og arbeid. Men i motsetning til deg så studerer jeg heller ikke...

Lenke til kommentar

Jeg syns det er greit å bo i Oslo, jeg.

Hvor har du gjemt deg i det siste, egentlig? I en shady kjeller hvor du først har klart å rømme fra nå? Skal jeg begynne å skylde på Ida eller Ida2?

Hehe, kan fort skje det ja.. Bare hyggelig :) Slapp av så mye du bare kan så blir du fort bra :)

Blir nok ikke mye avslapping med det første. Jobb i morra, så får vi besøk fra Rogaland. Tremenningen min skal gå på FHS her oppe, så pappa inviterte de innom oss for middag og slikt. Lørdag blir det bytur med shopping, middag og kino, og med min flaks skjer det noe på søndag også, som gjør at jeg ikke kan slappe av. :p

Lenke til kommentar

Fordi jeg tenkte jeg skulle jobbe et år før jeg begynte på studier. Det var bare å skaffe seg den jobben da...

Hehe, jeg skjønner.

Det hovedsakelig det jeg tenkte å gjøre etter videregående. Men, etter noen refleksjoner rundt tanken så var det ganske innlysende for meg at jeg mest sannsynlig bare ville bli sittende hjemme, uten jobb i et år. På en annen side, så er det også relativt 'tungt' å starte rett på høyere utdanning etter videregående. Med andre ord så kan du se på 'året ditt' som en pause fra studier, høyere utdanning er ganske krevende (varierer selvsagt på bakgrunn av studie).

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skjønner.

Det hovedsakelig det jeg tenkte å gjøre etter videregående. Men, etter noen refleksjoner rundt tanken så var det ganske innlysende for meg at jeg mest sannsynlig bare ville bli sittende hjemme, uten jobb i et år. På en annen side, så er det også relativt 'tungt' å starte rett på høyere utdanning etter videregående. Med andre ord så kan du se på 'året ditt' som en pause fra studier, høyere utdanning er ganske krevende (varierer selvsagt på bakgrunn av studie).

Jepp, det var hovedsaklig for å ta en pause fra skolen. Nå trenger jeg bare et spark i ræva for å få meg en jobb, slik at jeg faktisk kan tjene litt penger nå som jeg faktisk har muligheten...

Lenke til kommentar

Jeg fant det i grunn ganske greit å begynne på høyskolen like etter VGS. Eneste som forandra seg var at jeg ble mer sosial og drakk oftere, ellers så var alt som før. Vel, vi hadde kortere skoledager og færre ting å gjøre enn på påbygg, men det tok seg opp på andreåret, og trappet ned igjen på tredjeåret. Og fjerdeåret var skremmende mye slacking og festing for å bli ferdig med eksamenene jeg ikke tok pga. psykiske sammenbrudd og andre slike fine ting. :)

Lenke til kommentar

Jeg fant det i grunn ganske greit å begynne på høyskolen like etter VGS. Eneste som forandra seg var at jeg ble mer sosial og drakk oftere, ellers så var alt som før. Vel, vi hadde kortere skoledager og færre ting å gjøre enn på påbygg, men det tok seg opp på andreåret, og trappet ned igjen på tredjeåret. Og fjerdeåret var skremmende mye slacking og festing for å bli ferdig med eksamenene jeg ikke tok pga. psykiske sammenbrudd og andre slike fine ting. :)

Jeg merker faktisk at det er enklere å sosialisere på HiOA i kontrast med videregående. Selve årsaken kan selvsagt skyldes av at de jeg studerer med deler de samme interessene som meg, altså data. I tillegg så er kullet ganske variert, alt fra individer på min alder til andre som er over 40 år, det er ganske interessant.

Hva studerte du?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...