Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller så kan du bare lære deg å bruke nettet riktig, så slipper du "ulumskheter". Har ikke hatt ulumskheter på siden Rootkitet fra EA Games.

Å bruke nettet riktig er å bruke NoScript + HTTPS Everywhere og i tillegg holde seg unna skumle sider, med mindre du har lyst å få informasjon stjålet så foreslår jeg du tar i bruk disse 3 midlene.

Nei jeg har avast free, spybot og windows brannmuren, det får faen ta meg holde.

Bruk Microsoft Security Essentials hvis du er ute etter gratis AV. Det tar det meste før det setter seg.

Ett bedre valg hadde vært å droppe Windows helt, og gå over til ett sikrere OS, men jeg er rimelig sikker på at du ikke kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Informasjon stjålet? Og hva slags informasjon er dette?

Passord, personlig informasjon, email osv.

Trenger man så mye sikring da? Mulig jeg er forbanna naiv, men når jeg bruker pc-en, surfer jeg kun på nettaviser, d.no, youtube og div. gaming-streams. Trenger vel ikke knebeskyttere, albuebeskyttere, håndleddbeskyttere og hjelm når man kun skal sykle en tur i parken?

Ja, skumle javascript kan luske rundt på nettsider du aldri ville trodd kunne kjøre skadelig kode. Innhold som krever Flash- og Java-plugins er enda verre.

Ikke alle har så noia som deg Bundy. Er slik det blir når du har røyket for mye over en livsperiode ;)

Det er fortjent. Internett i dag er ett sted der du garantert vil ha noen som på ett punkt vil prøve å stjele informasjon fra deg som f.eks passord. Det er derfor du burde bruke forskjellige passord på alle steder.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

You keep telling yourself that. Skadelig kode kan kjøres fra ads som ikke har blitt oppdaget til å være skadelig enda, en som bryter seg inn og legger det til eller embedded flash og java innhold. Hvordan tror du ikke det der OSX malwaret spredde seg for noen måneder siden?

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...