Sexylubb1 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg aner ikke om jeg får i meg for mye eller for lite av noen ting. Jeg har ikke tatt en blodprøve på flere år, og det har jeg heller ingen planer om, så lenge det ikke står om liv. For mye salt kan vel føre til nyrestein etter hvert. Spesielt om familien din pleier ha lett for å få det. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Sitrusfrukter kan være litt skummelt, men brukt rett er de awesome. Jeg hadde litt snøfrisk blandet i pastaen (tørr pasta er kjedelig) og presset litt av de småvarme appelsinbåtene over det. Det var faktisk ikke så verst. Jeg krydrer jo med til dels mye pepper/chili/salt så den doble friskheten gjorde seg. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 For mye salt kan vel føre til nyrestein etter hvert. Spesielt om familien din pleier ha lett for å få det. Uff, venninna mi fikk det, midt i forelesning, og vi måtte bare forte oss på sykehuset. Jeg har aldri sett noen bli dårlig så fort før, det virka helt forferdelig vondt. Og den var visst relativt svær. Håper jeg aldri får det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Har en kollega som hadde nyrestein i over 40 timer. Han fikk så mye Morfin at hvis han fikk mer, måtte han på avrusning etterpå. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Uff, venninna mi fikk det, midt i forelesning, og vi måtte bare forte oss på sykehuset. Jeg har aldri sett noen bli dårlig så fort før, det virka helt forferdelig vondt. Og den var visst relativt svær. Håper jeg aldri får det. Det er syyyyykt vondt. Jeg lå i fosterstilling og klarte ikke gjøre noe annet utover å bli fraktet til legevakta. Det er helt hinsides alt annet jeg har opplevd. Ikke at det er så veldig mye, men det inkluderer lilletå sparket bort i bordben(!!!). Sykepleieren jeg møtte hos legevakten sa det var vondere enn å føde, og hun hadde 3 barn (og hadde hatt nyrestein noen ganger og). Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Ja, er det jeg har hørt også, at det er langt verre enn å få barn. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Om nom nom. Muffins. Muffins er utrolig smud. Spesielt med topping. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Det er syyyyykt vondt. Jeg lå i fosterstilling og klarte ikke gjøre noe annet utover å bli fraktet til legevakta. Det er helt hinsides alt annet jeg har opplevd. Ikke at det er så veldig mye, men det inkluderer lilletå sparket bort i bordben(!!!). Sykepleieren jeg møtte hos legevakten sa det var vondere enn å føde, og hun hadde 3 barn (og hadde hatt nyrestein noen ganger og). Var det venninna mi fikk høre og, det om fødsel. Huff og huff. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Rart at det er vondt å føde, når det er så jævla stor naturlig greie liksom. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Rart at det er vondt å føde, når det er så jævla stor naturlig greie liksom. Kommer fra at vi gikk på alle fire før, men så begynte vi og gå på 2 ben samtidig som vi har "fødeutgangen" på samme plass som før gjør fødsel for mennesker ganske komplisert. Endret 22. august 2012 av Primer4 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Det er syyyyykt vondt. Jeg lå i fosterstilling og klarte ikke gjøre noe annet utover å bli fraktet til legevakta. Det er helt hinsides alt annet jeg har opplevd. Ikke at det er så veldig mye, men det inkluderer lilletå sparket bort i bordben(!!!). Sykepleieren jeg møtte hos legevakten sa det var vondere enn å føde, og hun hadde 3 barn (og hadde hatt nyrestein noen ganger og). Gjør vel ikke fortsatt vondt etter litt morfin vel? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Kommer fra at vi gikk på alle fire før, men så begynte vi og gå på 2 ben samtidig som vi har "fødeutgangen" på samme plass som før gjør fødsel for mennesker ganske komplisert. Interessant. Tror vi mennesker overlever fordi vi er så intelligente, og derfor vil ikke fysiske skavanker ha mye å si for naturlig seleksjon. Dermed har ikke evolusjonen påvirket kroppen i stor grad og derfor er alt helt fucka egentlig. Blindtarm, halebein, milten, wtf. TL;DR, menneskekroppen er full av unødvendig og upraktisk shit men vi overlever uansett fordi vi bruker hodet. Endret 22. august 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Prøver du å si at fødsel for dyr er like behagelig? Beklager, men det er helt, helt feil. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Prøver du å si at fødsel for dyr er like behagelig? Beklager, men det er helt, helt feil. Sammenlignet med aper for eks. (som vi slektes på og som aldri går mer enn noen meter på to ben så er menneskefødsel mer komplisert) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Har du sett en giraff føde en unge? Vi er i slekt med de òg. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jau, velg det fjerneste eksemplet ja, sett ei katte føde? (om vi først skulle gå så langt vekk ifra hva vi slektes på) Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Med andre ord, ikke forpest verden med barn. Det er vondt, det krever ressurser og mye slit, barn gråter på fly, så bare fuck det liksom Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Som sagt. Det er smertefult for dyr å føde barn. Det er ikke like lett å "høre", for dyr prøver å unngå å si til andre at "Hei, her ligger jeg hjelpeløs og føder et barn, kom og spis meg." Men mennesker har den minusen med våre ekstra store hoder, som gjør det ekstra vanskelig å presse ut ungen. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Men mennesker har den minusen med våre ekstra store hoder, som gjør det ekstra vanskelig å presse ut ungen. Men siden alle bare tar keisersnitt så kan det fødes mennesker med kjempestore hoder, og dette går jo i arv, så menneskehodene kommer til å bli større og større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg