Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Vil ikke si at lørenskauing har sin "egen" dialekt, vi snakker stort sett sånn alle andre snakker her på østlandet. :p

Nja, jeg hører ganske greit forskjell på mange forskjellige Østlands-dialekter. Men lørerskauing (heter det virkelig det? :p ) er kanskje den mest nøytrale av dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GI noen eksempler.

I Østfold, Oslo(innad i Oslo har du jo mye forskjellige) og Vestfold snakker de ganske så forskjellig f.eks. Min oppfatning i hvert fall. Selvfølgelig, dialekter blir mer og mer sentralisert, og ungdom nærmer seg mer og mer "Oslo-dialekt", men likevel. Konkrete eksempler synes jeg er vanskelig å gi, da jeg ikke kan raske med meg noen fra hvert sted som kan snakke inn i mikrofonen min.

Edit: og så har du jo selvfølgelig mange steder både lengre fra Oslo, som fortsatt betegnes som Østlander, der de snakker VELDIG annerledes. Hedmark og Telemark f.eks.

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Jeg har allerede runna spilla det er snakk om, jeg bare synes det er interresant å se hvilke taktikker andre foretrekker.

Der er alltid litt gøy å drikke to flasker vin med mamma. Tror vi må åpne en ny.

Høres ut som du burde begynne å kjøpe dunker.

Eventuelt sette vin selv

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...