Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjorde jeg sikkert :p De quotene er litt forvirrende for ei trøtt lita jente.. Jeg sovna, så hørte aldri scooteren din. Har du ikke bil?

Jeg endte opp med å endelig gå gjennom bildene jeg tok i New York i fjor og begynne å redigere noen av de. Plutselig var klokka 6.

Og nei, jeg har ikke lappen. Har aldri hatt bruk for det. Alt er i gå eller bussavstand. I tillegg fikk jeg ikke lov til å begynne og tenke på det før i år.

Smurfen har ikke lappen. Tenk å være trønder, ikke bo i Trondheim og ikke ha lappen? Må være som om å være eneste fjærløse påfugl i parken.

Jeg er ikke trønder. Hvorfor får alle det der feil?

Ikke bra, ikke bra.. Når til og med jeg har lappen, burde han ha det :p

Sorry frøken, jeg har mopedførerbeviset og har klart meg med det i 10 år nå.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke trønder. Hvorfor får alle det der feil?

Du bor i Trøndelag. I sammenhengen jeg kalte deg trønder er det likestilt med å være det, selv om du sikkert prater kav en eller annen irriterende stavangerdialekt

Hva jeg prater kommer an på hvem jeg prater med. Trøndere, nordmøringer og folk fra Nordland og opp; bastarddialekt bestående av mange forskjellige fra rundt om i landet, folk fra resten av Norge; det folk rundt meg har kalt lørenskogsk, uten at jeg egentlig er helt sikker på hvordan de prater der.

Tror det er et eksempel i den stemmetråden et eller annet sted i OT-baren.

Ang. det at du er trønder fordi du bor i trønderland ... Om jeg hadde flytta til England, hadde jeg da vært engelsk? Nei. Så resonnementet ditt er feil.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å endelig gå gjennom bildene jeg tok i New York i fjor og begynne å redigere noen av de. Plutselig var klokka 6.

Og nei, jeg har ikke lappen. Har aldri hatt bruk for det. Alt er i gå eller bussavstand. I tillegg fikk jeg ikke lov til å begynne og tenke på det før i år.

Kjekt da :)

Lenke til kommentar
Hva jeg prater kommer an på hvem jeg prater med. Trøndere, nordmøringer og folk fra Nordland og opp; bastarddialekt bestående av mange forskjellige fra rundt om i landet, folk fra resten av Norge; det folk rundt meg har kalt lørenskogsk, uten at jeg egentlig er helt sikker på hvordan de prater der.
Vil ikke si at lørenskauing har sin "egen" dialekt, vi snakker stort sett sånn alle andre snakker her på østlandet. :p
Lenke til kommentar

Vil ikke si at lørenskauing har sin "egen" dialekt, vi snakker stort sett sånn alle andre snakker her på østlandet. :p

Ja, ikke vet jeg. Er ikke jeg som har sagt det. :p

Men det er nok små forskjeller rundt om i Akershus også, slik det er ellers. Bare i Trondhjem er det flere forskjellige dialekter - og da er ikke studentene som har kommet flyttende fra andre deler av landet og fylket medregnet. :p

Jeg vet ikke hvordan folk som ikke drikker kaffe kommer seg igjennom dagen.

Det går helt strålende skal jeg si deg :)

Ja, det går utmerket. Jeg lever på smoothie. ^^

Kjekt da :)

Ja, kan ikke klage. Ikke for det, jeg har planer om å ta lappen før jeg er 30, og i alle fall innen fylte 70.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...