Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer vel an på hvor du bor, men jeg kommer i alle fall til å ta det med meg videre og når jeg en vakker dag får barn, skal jeg få dem til å bli like glad i det som jeg er.

Ang. restemat, så er jo tiramisu teknisk sett restemat det også, men det gjør det ikke mindre populært.

Rart ingen har nevnt pizza...

Lenke til kommentar

Etter som jeg nå har funnet ut at opprinnelig lapskaus hadde oppbløtt skipskjeks i oppskriften tar jeg tilbake påstandene om at det ikke er lapskaus om det er makaroni i det. Og påstanden om at man ikke skal ha kornprodukter i lapskaus. Jeg vil allikevel personlig mene at makaroni i det som er kjent som norsk lapskaus er veldig, veldig rart.

Selv har jeg vokst opp med lys lapskaus med (fåre)kjøtt av lav kvalitet eller pølser i. Av grønnsaker var det kålrabi, gulrot, potet og purre. Og kanskje sellerirot om en liker det. Alt kokt på buljong av ekte eller ferdig sort.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

"Det har også vært anvendt i såkalte sannhetsserum"... Hva i all verden vil du ha ut av meg??????

Grunnen til at det har vært brukt som sannhetserum er at man er veldig åpen for påvirkning. Faktisk så åpen for påvirkning at hvis jeg hadde bedt deg ta ut alt på kontoen din og gi meg så hadde det vært den naturligste ting i verden. Hadde jeg bedt deg om å gi meg alle møblene dine hadde du gladelig hjulpet til å bære. Kan også brukes til andre formål enn ran.
Lenke til kommentar

Ang. restemat, så er jo tiramisu teknisk sett restemat det også, men det gjør det ikke mindre populært.

Nå bare finner du på ting igjen.

Neida, tiramisu ble vel opprinnelig laget som en dessert for den italienske arbeiderklassen, hvor de brukte gammelt brød, kafferester og diverse for å lage det. :)

Speaking of restemat. Kjøpte meg ny kokebok i sted.

"Restekjærlighet" til den nette sum av 129,- på Mega, så nå kan jeg i teorien lage gourmetmat av restene mine. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...