Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over til noe annet. Nå var det usedvanlig deilig med en lur på halvannen time. Det ble tre timer søvn natt til i går og ca. fie og en halv i natt.

Oooh... Må fortelle noe annet. Jeg drømte jeg drepte Breivik i natt. Eller det var Hitler da, men han så ut som Breivik. Begynte med at jeg mer eller mindre var i et dataspill og skøyt nazier. Var skikkelig MO:HA-grafikk. Knerta noen her ogh der. Og så kom Breivik-Hitler (nå så han ekte ut igjen) og prøvde å drepe meg og en annen. Han fløy rundt med en revolver. Plutselig stakk han av og han jeg var med fulgte hakk i hæl. De stakk opp på en loftstue, som tilfedigvis så akkurat ut som stua til bestefarnen mi. Jeg etter som et lyn. Der dreiv de og sloss/brøt med hver sin pistol. Begge gikk i gulvet og jeg tok våpna. Av en eller annen grunn trodde Breivik-Hitler at jeg var på hans side og de slutta å sloss. Han smilte og kom mot meg, mens jeg stod der med en gunner i hver hand. Jeg løfta de opp og blåste av begge to midt i skallen hans. Etterpå lå det blo og beinrester utover gulvet. Jeg husker jeg syns det var så rart at jeg ikke reagerte noe særlig på at jeg hadde blåst skallen av noen, men kamereaten min sa jeg bare var i sjokk.

Så ringte klokka.

Lenke til kommentar

Fantastisk.

Minner meg litt om dette herlige bildet.

427135_354250467984588_1214588777_n.jpg

Ang. lapskaus er det vel forskjellige oppskrifter fra hvor enn du kommer fra. De stedene jeg har smakt det i Trøndelag (mammas, bestemors og den de serverte på høyskolen), har det alltid vært det samme i (det jeg nevnte i oppskriften), og til og med på Steinkjer hadde kantinedamene i makaroni. En kompis av meg fra Bergen digga den.

Lenke til kommentar

Ingen jeg kjenner på min alder lager noengang lapskaus. Foreldrene mine har heller aldri laget det såvidt jeg kan huske. Den stoppet ved besteforeldregenerasjonen.

Mulig jeg overdriver, men jeg tror absolutt lapskausen vil bli en mer obskur rett i løpet av de neste 2-3 tiårene. Jeg tror det er en naturlig konsekvens av velstand at det blir mindre behov for den typen restemat-retter.

Lenke til kommentar

Makaroni i lapskaus? Wtf? Æsj? Mye man skal lese før øynene triller ut.

Perfekt lapskaus:

- Kjøtt av et slag. Er utrolig digg med rester av pinnekjøtt fra påsken!!

Løk

Gulrøtter

Persillerot

Poteter

Kraft

Salt og kvernet pepper

Og andre grønsaker for de som vil men man har ALDRI noe annet enn grønnsaker ellers oppi lapskausen.

Lenke til kommentar

Over til noe annet. Nå var det usedvanlig deilig med en lur på halvannen time. Det ble tre timer søvn natt til i går og ca. fie og en halv i natt.

Oooh... Må fortelle noe annet. Jeg drømte jeg drepte Breivik i natt. Eller det var Hitler da, men han så ut som Breivik. Begynte med at jeg mer eller mindre var i et dataspill og skøyt nazier. Var skikkelig MO:HA-grafikk. Knerta noen her ogh der. Og så kom Breivik-Hitler (nå så han ekte ut igjen) og prøvde å drepe meg og en annen. Han fløy rundt med en revolver. Plutselig stakk han av og han jeg var med fulgte hakk i hæl. De stakk opp på en loftstue, som tilfedigvis så akkurat ut som stua til bestefarnen mi. Jeg etter som et lyn. Der dreiv de og sloss/brøt med hver sin pistol. Begge gikk i gulvet og jeg tok våpna. Av en eller annen grunn trodde Breivik-Hitler at jeg var på hans side og de slutta å sloss. Han smilte og kom mot meg, mens jeg stod der med en gunner i hver hand. Jeg løfta de opp og blåste av begge to midt i skallen hans. Etterpå lå det blo og beinrester utover gulvet. Jeg husker jeg syns det var så rart at jeg ikke reagerte noe særlig på at jeg hadde blåst skallen av noen, men kamereaten min sa jeg bare var i sjokk.

Så ringte klokka.

inb4 enemy territory

Akimbo ftw?

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Lurer på om lapskausen kommer til å dø ut. Er stort sett bare folk på 60-70+ som lager det.

Det kommer vel an på hvor du bor, men jeg kommer i alle fall til å ta det med meg videre og når jeg en vakker dag får barn, skal jeg få dem til å bli like glad i det som jeg er.

Ang. restemat, så er jo tiramisu teknisk sett restemat det også, men det gjør det ikke mindre populært.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...