Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men skjansen for 3 på rad er mindre enn 2 på rad osv. det er jo bare statistikkregning igjen.

Det er her logikken din feiler. "Sunn fornuft" tilsier at det er riktig, men matematikk sier at du har 50/50 på hvert forsøk. Oddsen forandres ikke av tidligere resultat. Dette er en helt vanlig felle å gå i.
Lenke til kommentar

Nei, på riskrem. :roll:

Vel, kjøper inn noen kilo saltkjøtt, lar det koke på svak varme i noen timer til det er mørt, har så i potet og gulrøtter (alt oppskjært i små biter så klart), brun saus, makaroni, og til slutt pølsebiter. Krydrer og smaker til med salt, pepper og grønnsaksbuljong.

Nytes med flatbrød og tyttetbærsyltetøy, og like bra som middag for meg selv, som det er for en hel dugnadsgjeng. Gjør seg også godt oppvarmet, og jeg kunne overleve lenge på Steinkjer på ei gryte lapskaus.

Jeg pleier også å bruke saltkjøtt. (salta biten på boks fra sverige).

MASSE LØK, og masse purreløk, baconterninger og lapskausblanding.

Bruker aldri "rester" i suppa.

Dette lar man selvsagt koke saaakte. Bruker oksebuljong fra knorr (paste buljong, dvs våt buljong).

Så egentlig er det vel kjøttsuppe? Dunno. Smaker jævlig godt iaf.

Jeg spiser bare suppe, gidder ikke fylle på med knekkebrød/brød/whatever.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

I svarte helvete. Har du makaroni i lapskaus og? Er ingenting hellig for dere trøndere?

Klart jeg har. Gjør seg utmerket. Jeg spiser jo kjøttkaker og joika med makaroni også. Makaroni og potet gjør seg utmerket sammen med brunsaus og kjøtt.

Tannlegen om to timer. :cry:

Føler med deg. Skal til tannlegen og rotfylle i morra. Må få tak i valium før den tid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...