Sexylubb1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 I svarte helvete. Har du makaroni i lapskaus og? Er ingenting hellig for dere trøndere? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Han snakker om lapskaus, smartingen... I svarte helvete. Har du makaroni i lapskaus og? Er ingenting hellig for dere trøndere? Eh. Lapskaus er jo kjent for å ha "alt" av rester i... Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kjøtt og grønnsaker ja. Men kornprodukter? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kjøtt og grønnsaker ja. Men kornprodukter? Ja? Bruker ikke du flatbrød til Lapskausen? Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Nesten så man fikk lyst på lapskaus nå. Omnomnom. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kjøtt og grønnsaker ja. Men kornprodukter? Ja? Bruker ikke du flatbrød til Lapskausen? Til! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Ja? Du dypper det oppi lapskausen. eller noe lignende. Kornprodukter i maten! Eller er du bare kresen på italienske kornprodukter? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Ingen grunn til jødiske tilstander. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Men skjansen for 3 på rad er mindre enn 2 på rad osv. det er jo bare statistikkregning igjen. Det er her logikken din feiler. "Sunn fornuft" tilsier at det er riktig, men matematikk sier at du har 50/50 på hvert forsøk. Oddsen forandres ikke av tidligere resultat. Dette er en helt vanlig felle å gå i. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Nei, på riskrem. Vel, kjøper inn noen kilo saltkjøtt, lar det koke på svak varme i noen timer til det er mørt, har så i potet og gulrøtter (alt oppskjært i små biter så klart), brun saus, makaroni, og til slutt pølsebiter. Krydrer og smaker til med salt, pepper og grønnsaksbuljong. Nytes med flatbrød og tyttetbærsyltetøy, og like bra som middag for meg selv, som det er for en hel dugnadsgjeng. Gjør seg også godt oppvarmet, og jeg kunne overleve lenge på Steinkjer på ei gryte lapskaus. Jeg pleier også å bruke saltkjøtt. (salta biten på boks fra sverige). MASSE LØK, og masse purreløk, baconterninger og lapskausblanding. Bruker aldri "rester" i suppa. Dette lar man selvsagt koke saaakte. Bruker oksebuljong fra knorr (paste buljong, dvs våt buljong). Så egentlig er det vel kjøttsuppe? Dunno. Smaker jævlig godt iaf. Jeg spiser bare suppe, gidder ikke fylle på med knekkebrød/brød/whatever. Endret 8. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Buljong er tull å bruke i lapskaus. Det er ikke noe stress å koke kraft dagen før. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Sjansen for å få 2 røde på rad øker jo lengre testsekvensen pågår. Men det er fortsatt 50/50 for å få rød eller svart på hver tur. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Buljong er tull å bruke i lapskaus. Det er ikke noe stress å koke kraft dagen før. Meh, Har kokt kraft før, liker våt buljong istedet. (våt buljong er såå nice). Vanlig buljong (tørrbuljong) er elendig, btw. Endret 8. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Sjansen for å få 2 røde på rad øker jo lengre testsekvensen pågår. Men det er fortsatt 50/50 for å få rød eller svart på hver tur. Du har rett, men det systemet gir ikke noen garantert gevinst. Snarere tvert om. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Selvsagt. Systemet er håpløst korttenkt. Dessuten tillater de ikke slik type spilling. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Tannlegen om to timer. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Æsj, måtte ta vekk flått fra ryggen til pappa. Hater de ekle småkrypa. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 I svarte helvete. Har du makaroni i lapskaus og? Er ingenting hellig for dere trøndere? Klart jeg har. Gjør seg utmerket. Jeg spiser jo kjøttkaker og joika med makaroni også. Makaroni og potet gjør seg utmerket sammen med brunsaus og kjøtt. Tannlegen om to timer. Føler med deg. Skal til tannlegen og rotfylle i morra. Må få tak i valium før den tid. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Klart jeg har. Gjør seg utmerket. Jeg spiser jo kjøttkaker og joika med makaroni også. Makaroni og potet gjør seg utmerket sammen med brunsaus og kjøtt. Kanskje jeg skal prøve det, just for the fuck of it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg