Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da uansett ikke så veldig overraskende. Hvorfor skulle det være omvendt, at de med lav IQ har lettere for å starte med slikt?

Fordi intelligens handler mye om evnen til å se sammenhenger. Mennesker med høyere intelligens har dermed bedre grunnlag for å tenke langt nok til å se at bruk av rusmidler medfører negative konsekvenser. Mennesker med lavere utviklet intelligens, har ikke like godt grunnlag for det tankemønsteret.

Lenke til kommentar

Det er da uansett ikke så veldig overraskende. Hvorfor skulle det være omvendt, at de med lav IQ har lettere for å starte med slikt?

Fordi intelligens handler mye om evnen til å se sammenhenger. Mennesker med høyere intelligens har dermed bedre grunnlag for å tenke langt nok til å se at bruk av rusmidler medfører negative konsekvenser. Mennesker med lavere utviklet intelligens, har ikke like godt grunnlag for det tankemønsteret.

You can't argue with science!

The results may seem surprising at first glance, but the researchers noted that they do fit some established patterns. “High-IQ individuals have also been shown to score highly on tests of stimulation seeking and openness to experience,” they wrote, and it could be that “illegal drugs are better at fulfilling a desire for novelty and stimulation.”

Two other traits linked with childhood intelligence — boredom and a tendency to be teased by one’s peers — could also fuel an interest in “using drugs as an avoidant coping strategy,” the researchers added.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Hvorfor medfører et moderat bruk av rusmidler nødvendigvis til negative konsekvenser? Det kan da godt hende at det medfører flere positive konsekvenser, enn negative konsekvenser. Dermed vil det være logisk nok å bruke en moderat mengde rusmidler.

Og som Sulfuric skriver over meg.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Og kanskje én av grunnene er at alkohol er gift, sammenligned med f.eks cannabis.

(Du kan utløse latente psykoser med alkohol også, det gjelder ikke BARE for cannabis).

Det kan jo også være en forklaring hvorfor smarte folk prøver "dop".

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Faen, til spam på forumet i dag. Først er det brukte truser til salgs og så er det plastisk kirurgi på billigsalg.

Av ren nysgjerrighet, var det et kvinnefolk som solgte de trusene?

Det er forskjell på bruk og misbruk. Forskjell på rusmidler som er blandet ut med dritt også.

Og ved bruk av cannabis må du røyke en joint like stor som en telefonstolpe for å dø, hvorfor tror du ingen har dødt av cannabis?

Det er noe som vokser naturlig, it's a fucking plant.

Kjemikalier er dritt, da. Det skal jeg være enig med deg i.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Én øl til middagen selv om man har unger er vel greit, evnt et glass vin?

Det er på ingen måte nødvendig for foreldrene, så jeg mener det er bedre å la være.

Før jeg blir angrepet for dette bør jeg vel understreke at jeg uttaler meg på grunnlag av vonde erfaringer, ikke av vitenskap.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...