Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 http://articles.latimes.com/2011/nov/15/news/la-heb-high-iq-drug-use-20111115 Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg drikker ikke og har aldri tatt noen form for dop... me dumb? :o Lenke til kommentar
felicity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 http://articles.lati...ug-use-20111115 Det nekter jeg faktisk å tro. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Jeg drikker ikke og har aldri tatt noen form for dop... me dumb? :o da dumb http://articles.lati...ug-use-20111115 Det nekter jeg faktisk å tro. Så du stoler ikke på en av de største amerikanske avisene? Bare fordi det ikke er akseptabelt sosialt sett? Endret 2. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det er da uansett ikke så veldig overraskende. Hvorfor skulle det være omvendt, at de med lav IQ har lettere for å starte med slikt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Faen, til spam på forumet i dag. Først er det brukte truser til salgs og så er det plastisk kirurgi på billigsalg. 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det er da uansett ikke så veldig overraskende. Hvorfor skulle det være omvendt, at de med lav IQ har lettere for å starte med slikt? Fordi intelligens handler mye om evnen til å se sammenhenger. Mennesker med høyere intelligens har dermed bedre grunnlag for å tenke langt nok til å se at bruk av rusmidler medfører negative konsekvenser. Mennesker med lavere utviklet intelligens, har ikke like godt grunnlag for det tankemønsteret. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Det er da uansett ikke så veldig overraskende. Hvorfor skulle det være omvendt, at de med lav IQ har lettere for å starte med slikt? Fordi intelligens handler mye om evnen til å se sammenhenger. Mennesker med høyere intelligens har dermed bedre grunnlag for å tenke langt nok til å se at bruk av rusmidler medfører negative konsekvenser. Mennesker med lavere utviklet intelligens, har ikke like godt grunnlag for det tankemønsteret. You can't argue with science! The results may seem surprising at first glance, but the researchers noted that they do fit some established patterns. “High-IQ individuals have also been shown to score highly on tests of stimulation seeking and openness to experience,” they wrote, and it could be that “illegal drugs are better at fulfilling a desire for novelty and stimulation.” Two other traits linked with childhood intelligence — boredom and a tendency to be teased by one’s peers — could also fuel an interest in “using drugs as an avoidant coping strategy,” the researchers added. Endret 2. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Hvorfor medfører et moderat bruk av rusmidler nødvendigvis til negative konsekvenser? Det kan da godt hende at det medfører flere positive konsekvenser, enn negative konsekvenser. Dermed vil det være logisk nok å bruke en moderat mengde rusmidler. Og som Sulfuric skriver over meg. Endret 2. august 2012 av Kammizez Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Og kanskje én av grunnene er at alkohol er gift, sammenligned med f.eks cannabis. (Du kan utløse latente psykoser med alkohol også, det gjelder ikke BARE for cannabis). Det kan jo også være en forklaring hvorfor smarte folk prøver "dop". Endret 2. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
felicity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Trekker meg fra diskusjonen. Endret 2. august 2012 av Vida Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Faen, til spam på forumet i dag. Først er det brukte truser til salgs og så er det plastisk kirurgi på billigsalg. Av ren nysgjerrighet, var det et kvinnefolk som solgte de trusene? Det er forskjell på bruk og misbruk. Forskjell på rusmidler som er blandet ut med dritt også. Og ved bruk av cannabis må du røyke en joint like stor som en telefonstolpe for å dø, hvorfor tror du ingen har dødt av cannabis? Det er noe som vokser naturlig, it's a fucking plant. Kjemikalier er dritt, da. Det skal jeg være enig med deg i. Endret 2. august 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
felicity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det er forskjell på bruk og misbruk. I nærvær av små barn er all bruk misbruk. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Det er forskjell på bruk og misbruk. I nærvær av små barn er all bruk misbruk. Så et glass vin mens det er unger rundt deg er alkoholisme? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 De sier jo bare at det er "more likely". Og jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle være sannsynlig bare fordi noen av oss aldri har følt noen dragning mot rusmidler. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Så et glass vin mens det er unger rundt deg er alkoholisme? Jeg synes ikke man skal drikke rundt små barn. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Én øl til middagen selv om man har unger er vel greit, evnt et glass vin? Lenke til kommentar
felicity Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Én øl til middagen selv om man har unger er vel greit, evnt et glass vin? Det er på ingen måte nødvendig for foreldrene, så jeg mener det er bedre å la være. Før jeg blir angrepet for dette bør jeg vel understreke at jeg uttaler meg på grunnlag av vonde erfaringer, ikke av vitenskap. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 I still like you, tho. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Snakker vi om å forhindre foreldre fra å ta seg et glass øl til middagen, eller om at foreldre ikke bør bli beruset rundt barn? Jeg kan ikke snakke for faren din, men det er ingen som merker det om jeg har tatt meg en øl, eller et glass vin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg