Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal grille imorgen, hva anbefales?

Grillspyd.

Skjær opp noe oksekjøtt (jeg bruker ofte flatbiff) i terninger og mariner over natta. Bruk den marinaden du liker selv.

Gjør det samme med kyllingfilet og noe svinekjøtt. Jeg bruker som regel sommerkoteletter til det. Billig og godt. Skjær opp løk, paprika og champignon (eller annen sopp du liker) sammen med noen gode pølser. Ikke bruk slike kjipe standard grillpølser. Kvalitet koster dessverre.

Tre alt sammen på spyd sammen med hele cherrytomater. Pensle soppen med en eller annen grillolje og legg spydene på grillen til de ser klare ut. Bruk gjerne indirekte varme.

Spis sammen med en god potetsalat. Helst hjemmelaget.

Nyt det hele med en kald øl. Nøgne Ø Imperial Brown Ale er godt.

Alternativt kan du pakke en liten ørret inn i folie og grille sammen med bakt potet. Putt timian og en skive sitron inni ørreten før den pakkes inn i folie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De glemmer såklart det beste av alt. Pølser.

Pølser er ventemat. Hvis man får noen pølser til overs frra grillspyda kan man grille de først. Da surrer man dem selvfølgelig inn i bacon først.

Burger er også god grillmat. Da tar man 400gr karbonadedeig, 150gr bacon og 1-2 egg, Hakk opp baconet og bland det hele sammen. Form til fire burgere. Er det litt klissete bruker du litt maizena, potetmel eller hvetemel oppi blandingen. Husk litt nykvernet pepper for ekstra smak.

:dribble:

lage marinade eller kjøpe ferdig?

Bruk gjerne ferdig. Jeg gjør som regel det. Bruker tre forskjellige. En "kyllingmarinade", en med hvitløk og en sånn standard grillmarinade.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...