Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke liker med dubbing av tegnefilmer er at det blir alt for barnslig på norsk. På engelsk er det popkulturreferanser og ordspill-humor for å holde interessen til de voksne oppe. Mye av dette faller bort i dubbingen.

Nå ser jeg egentlig ikke så mye animasjonsfilmer uansett, nettopp fordi de er rettet mot barn. Asia lager mye ment for det voksne markedet, og det er noe vi i vesten burde ta lærdom av.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det stoerste problemet mitt med dubbing, er aa see munnene bevege seg og ikke stemme i det hele tatt med det som blir sagt. Selvfoelgelig noe annerledes med animasjonsfilmer, men ...

Ser ikke ut til at Istid 4 gaar paa engelsk i 2D verken her i Stavanger eller i Trondhjem, saa jeg faar vel bite i det sure eplet og se den paa norsk og vente paa at den kommer paa DVD / torrent med AV-kvalitet.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med dubbing av tegnefilmer er at det blir alt for barnslig på norsk. På engelsk er det popkulturreferanser og ordspill-humor for å holde interessen til de voksne oppe. Mye av dette faller bort i dubbingen.

Enig, bortsett akkurat når det gjelder Istid ^^

Synes forresten at nyere animasjonsfilmer har blitt mye bedre til å rette seg mot både små barn og litt eldre. Men så synes jeg jo og at det bare er litt koselig med litt barnslig humor.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg også har stusset over. Mange av vitsene blir faktisk dummet ned i den norske versjonen ved at man fjerner referanser, ordspill og annet som hever terskelen for å forstå en vits. Er det virkelig så farlig om ikke alle skjønner hver eneste vits? Jeg synes det bare er positivt å ha litt "snacks" for de informerte her og der.

Lenke til kommentar

er ikke nett i india?

Tror de har annet å gjøre enn å underholde meg på ferie. Ene er i Kroatia, to i USA og to i India. Så er det to som er midt i flyttelasset, en som er i Sverige og en som jobber de få dagene jeg har fri. Ganske ensom sommer, ass. Tror jeg skal ta med meg nevøene på VilVite i morgen og se showet til Vilvitius den Store. Eneste som vil finna på noe/ikke jobber.
Lenke til kommentar

Snakket med kjæresten i telefonen og hylte tilbake "HOLD KJEFT JEG PRATER MED TYPEN!!!!!11111"? Slamra med dører og låste romdøra? Tilslutt ble de lei av å krangle med deg og bare dro.

Så slem du er da.

Kan man leie kjærester? Noen som har et bra sted å anbefale?

<--- Garantert billigst i landet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...