Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stoerste problemet mitt paa sommeren med aa holde temperaturen paa under 20 grader, er at PC-en varmer opp noe inn i granskauen for aa holde temperaturen i kabinettet saann nogenlunde kaldt. I tillegg har jeg 3 vinduer hvor sola skinner inn fra rundt 3 paa ettermiddagen til den gaar ned. Har blanke persienner og vinduene er alltid oppe, men det hjelper ikke. Naar jeg flytter ut den doble hjoernesovesofaen min, skal jeg soeren meg finne igjen den gamle AC-en min og sette den inn der nede. Om ikke annet vil jeg faa det temperert.

Lenke til kommentar

Det stoerste problemet mitt paa sommeren med aa holde temperaturen paa under 20 grader, er at PC-en varmer opp noe inn i granskauen for aa holde temperaturen i kabinettet saann nogenlunde kaldt.

Dette er jævlig irriterende. Synd det å ha leieboer betaler seg såpass mye at jeg ikke tar meg råd til eget nerderom.

(...)

Minner meg om samtale mellom enkelte individer jeg jobber med... (Det er de jeg ikke sitter sammen med i lunsjen).

Har du noen grunn til å moderere meg da? Føler mine lite gjennomtenkte innlegg holder seg godt innafor normal folkeskikk selv om de er helt bak mål på mange andre plan.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Jeg liker at det er kaldt på soverommet, og varmt på badet. Er ikke så nøye resten av rommene, jeg er som regel pakka inn i et teppe uansett. Før måtte vi alltid ha varmen skrudd opp kjempehøyt siden jeg alltid frøs pga. stoffskiftet, men det fiksa medisin heldigvis ^^ Men det ble ganske høye strømregninger ja...

Lenke til kommentar

Jeg liker at det er kaldt på soverommet, og varmt på badet. Er ikke så nøye resten av rommene, jeg er som regel pakka inn i et teppe uansett. Før måtte vi alltid ha varmen skrudd opp kjempehøyt siden jeg alltid frøs pga. stoffskiftet, men det fiksa medisin heldigvis ^^ Men det ble ganske høye strømregninger ja...

Interessant. Fortell meg mer om dette stoffskiftet. Jeg har nemlig også en tendens til å fryse meget lett.

Lenke til kommentar

Interessant. Fortell meg mer om dette stoffskiftet. Jeg har nemlig også en tendens til å fryse meget lett.

Har lavt stoffskifte. Det som er hovedgreia er at man blir ekstremt fort sliten, og hele tiden føler seg trett og slapp. Men kan være mange flere symptomer og, som at man ofte fryser, tørr hud, søvnproblemer, depresjon/nedstemthet, konsentrasjonsproblemer, vektøkning og andre ting.

Kommer av at skjoldbruskkjertelen ikke produserer nok thyroxin. Kjipt, men medisiner har bra effekt, selv om det kan ta litt tid å finne rett dose.

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Har lavt stoffskifte. Det som er hovedgreia er at man blir ekstremt fort sliten, og hele tiden føler seg trett og slapp. Men kan være mange flere symptomer og, som at man ofte fryser, tørr hud, søvnproblemer, depresjon/nedstemthet, konsentrasjonsproblemer og andre ting.

Kommer av at skjoldbruskkjertelen ikke produserer nok thyroxin. Kjipt, men medisiner har bra effekt, selv om det kan ta litt tid å finne rett dose.

Wow... Du beskriver jo omtrent meg der. Men de fant aldri noe i min blodprøve :\

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Har lavt stoffskifte. Det som er hovedgreia er at man blir ekstremt fort sliten, og hele tiden føler seg trett og slapp. Men kan være mange flere symptomer og, som at man ofte fryser, tørr hud, søvnproblemer, depresjon/nedstemthet, konsentrasjonsproblemer og andre ting.

Hvordan finner man ut om man har lavt stoffskifte?

Lenke til kommentar

Wow... Du beskriver jo omtrent meg der. Men de fant aldri noe i min blodprøve :\

Jeg gikk udiagnosert i nesten fem år, muligens lengre. Ganske kjipt, stor del av ungdomstida mi som gikk bort på å ligge på sofaen, og måtte avlyse avtaler hele tida. Legen min var fast overbevist at jeg hadde diabetes, og ville ikke sjekke andre muligheter en gang. Da jeg gikk til spesialist som 16-åring sa han at blodprøvene mine hadde vært krystallklare siden jeg var elleve, jeg hadde svært lavt stoffskifte.

Yeey.. Skifta lege da.

Hvordan finner man ut om man har lavt stoffskifte?

Enkel blodprøve.

Lenke til kommentar

Jeg gikk udiagnosert i nesten fem år, muligens lengre. Ganske kjipt, stor del av ungdomstida mi som gikk bort på å ligge på sofaen, og måtte avlyse avtaler hele tida. Legen min var fast overbevist at jeg hadde diabetes, og ville ikke sjekke andre muligheter en gang. Da jeg gikk til spesialist som 16-åring sa han at blodprøvene mine hadde vært krystallklare siden jeg var elleve, jeg hadde svært lavt stoffskifte.

Yeey.. Skifta lege da.

Jeg tror egentlig jeg har diabetes da. Men legen min nekter for det og. Kanskje jeg burde skaffe meg time hos en annen og få dobbeltsjekket...

Lenke til kommentar

Pappa har lavt stoffskifte, dette gjoer ham meget sloev, og ble ikke oppdaget foer i vaar. :p

Pappa er lege, mamma er lege, og ingen av dem fant ut av det, foer mamma leste om noen greier og ville teste noen stoffskiftemedisiner paa ham. :p

For alt jeg vet er det lavt stoffskifte jeg lider av, men for oeyeblikket holder jeg meg til aa ha KLS.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn er det lite kunnskap om stoffskifteplager hos mange leger, har vel vært like fokus på det. Men de siste årene har jeg sett mer og mer om det på nettet, så virker som det blir gjort en innsats i å sette fokus på det nå.

Er ganske vanlig å ettersom man er eldre, litt vanligere hos damer enn menn. Derfor trodde ikke første legen min jeg hadde stoffskifte, for jeg var jo ikke en gammel dame :nei: Dustelege. Og han skal liksom være en av de beste i fylket. Dansk er han og.

Lenke til kommentar

Den medisinen din, Uglemor, hvilken er det?

Levaxin. En pille om dagen, og jeg føler meg fin :) Tok ca. halvannet år før det funka så bra, må begynne på liten dose og trappe opp saakte. Tilfører de hormonene som jeg mangler, ikke merket noen bivirknger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...