Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du frisk nok til å spille tv-spill er du frisk nok til å jobbe også.

Nei.

Er du syk, så er du hjemme. Er du frisk nok til å spille, kan du fortsatt være syk nok til å smitte samtlige på jobb. Ikke bare det, men er du syk, så fungerer du dårligere på jobb. Spilling er ikke viktig nok til å bli påvirket.

Eller, det gjelder i det minste jobber hvor man omgås mennesker og er avhengig av at man gjør en god nok jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som regel helt enig, men det kommer jo an på jobben og. Når jeg har vakter på sykehjemmet må jeg bli hjemme med en gang jeg har noe som er smittsomt, selv om forma ikke trenger å være så verst. Ikke fordi jeg vil og bruker enhver anledning på å snike unna, men fordi jeg ikke har lov å dukke opp på jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hva kan man finne på i Skien?

Edit: Nettop flyttet hit.

Knarke, råne og havne i bråk med kosovoalbanerne. That's about it.

*sukk*

Lenke til kommentar

Jeg er fundamentalt uenig, nordmenn har ALT for lett for å være hjemme fra jobb, fordi vi har et dumsnillt system som gir oss like mye penger om vi er syke eller friske. Så om feiten på jobb føler seg 98% frisk en morgen, ringer han og er sååååå syk, og begynner å poste ræl på facebook hele dagen.

Lenke til kommentar

Jeg er fundamentalt uenig, nordmenn har ALT for lett for å være hjemme fra jobb, fordi vi har et dumsnillt system som gir oss like mye penger om vi er syke eller friske. Så om feiten på jobb føler seg 98% frisk en morgen, ringer han og er sååååå syk, og begynner å poste ræl på facebook hele dagen.

Enig med hvem?

Hvis du sikter til deg jeg skrev.. vel, sånn er det. Jeg vil helst ikke være ansvarlig for at folka jeg jobber tett innpå kreperer før de trenger.

Lenke til kommentar

Beklager, jeg er miljøskadet pga en fyr på skiftet vårt på jobb nesten alltid er borte når han jobber dagskift av diverse grunner (de har begynt å repetere seg såklart). Feber en dag, diare neste dag, pollensyk neste dag igjen osv.

Lenke til kommentar

Hva kan man finne på i Skien?

Edit: Nettop flyttet hit.

Knarke, råne og havne i bråk med kosovoalbanerne. That's about it.

*sukk*

Liker du turer i skog og mark? Det er noen flotte steder å ta turen i Skiensmarka. Ta turen opp på Geitebuvarden f.eks.

Utsikt fra Jomfruland til Lifjell. Vel, hvertfall på findager uten for mye dis.

Ellers er det både go-cart og speedway oppe ved flyplassen.

Lenke til kommentar

Det spørs helt på jobben i grunn.

Det er masse skader og lignende som hindrer meg fra å gjøre min, selv om en person som hadde de samme problemene men jobber på kontor fint kunne dratt på jobb.

Men, det ER et stort problem at egenmeldinger misbrukes. (Jeg jobber i kommunen, så jeg veit hva jeg snakker om).

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig irriterende.

Jeg irriterer meg egentlig over to typer sånn sett:

De som bruker hver minste anledning til aldri å jobbe, og er så ofte syke at de burde legges inn på sykehus.

Og de som er kjempesyke og dukker opp likavel, og smitter alle andre på arbeidsplassen.

Joda. de har levd lenge nok uansett.

Haha, huffda :p Neida, mange av dem som ikke er så gamle egentlig. Bare syke, og ikke i stand til å ta vare på seg selv ordentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Å være syk er fint. Da kan man legge seg ned og få andre til å lage mat for en. Og man kan spise godteri.

Det kan jeg da uansett. :innocent:

Jeg vet dette kommer som et sjokk men...Nemi er ikke ekte.

Du lyger!!! :(
Lenke til kommentar

Jobber du med en gammel sjømann, som ikke sier annet enn "add"?

Jeg har ikke vært der på en god stund, bortsett fra en kort tilkalling for en uke siden, og da var det ingen sånnen der nei.

Du skulle ikke bekrefta det da vettu.

Han visste det vel egentlig fra før av, hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...