Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan umulig være så mye som har smelta?

Det var det de også tenkte når de analyserte bildene. "Det må være en feil med instrumentene." Så de sjekka en gang til. Og, jo, så mye var smelta.

Sesongsmelting på Grønland har vi vært eneste år, men på denne skalaen har man aldri sett før.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være umulig? På Svalbard merkes de 10 ganger bedre enn her på fastlandet også. For 10 år siden kunne man lett krysse havet med snøscooter på vinteren, det var metertjukk is overalt. Nå er det åpent hav hele året så man må kjøre rundt eller over med båt for å komme til "hyttelandsbyen".

Isbjørnene sliter med å overleve fordi gamle overisete områder har blitt brutt opp i isflak og hav istedet, som gjør det vanskelig for dem å jakte sel. Og været der oppe generellt har vært helt merkelig de siste årene, i hele jula for et par år siden pissregna det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det kan umulig være så mye som har smelta?

Det var det de også tenkte når de analyserte bildene. "Det må være en feil med instrumentene." Så de sjekka en gang til. Og, jo, så mye var smelta.

Sesongsmelting på Grønland har vi vært eneste år, men på denne skalaen har man aldri sett før.

Uff og uff. Får ta en tur til Optimisten her ved helsesentret. :p

Lenke til kommentar

Så var det min tur til å bestemme meg om jeg skal være prinsippfast eller praktisk. Huseieren vil heve husleia fra 6500 til 6800. Han sier det er fordi lønnsøkninga er på 4%. Altså burde leia øke med 4% i følge han. Har ettårskontrakt fra juli i fjor. Vet selvsagt at ettårskontrakt ikke er gyldig (foreligger ingen av de vanlige unntakene her) og at den da går over til å være tidsubestemt. Jeg kan ri paragrafene og si at konsumprisindeksen bare har økt med 0,7%. Altså en ny leie på 6550 (runda opp).

Men gjør jeg det så ser jeg for meg at han om to-tre måneder finner en eller annen grunn til å kaste oss ut.

Tror jeg svelger kamelen. Jævla utleiehaier.

Endret av Daskemannen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...