Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tre opphøyd i tre tre ganger er 7,6 milliarder.

Tre opphøyd i tre 7,6 milliarder ganger er litt mer.

Tre opphøyd i forrige svar er enda litt mer.

Gjør dette 62 ganger til, og du får Grahams number, et nummer stort nok til å skape et svart hull av hjernen din om du memoriserer det.

Gøy. :love:

Jeg prøvde å google det. Matte er visst gresk for meg nå...

Lenke til kommentar

Det er en hipster som har sommerjobb der jeg jobber. Han prøver litt for mye. Det er legestudenten som jobber der som får jentene. Rart!

Jeg la til noen sanger jeg.

Er det du som har lagt til I Hope That I Don't Fall In Love With You? Smelt! Det er en av de nydeligste sangene i verden!

Lenke til kommentar

Er det du som har lagt til I Hope That I Don't Fall In Love With You? Smelt! Det er en av de nydeligste sangene i verden!

Ja. Fordi jeg har en av de nydeligste musikksmakene i verden. BLINK BLINK.

Jeg skal egentlig sove nå, men ser på Pinky & The Brain i stedet for...

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å google det. Matte er visst gresk for meg nå...

Gresk? Hva med Googolplex? Det er jo et mye kulere nummer.

Googolplex er rett og slett 10 ^ 10 ^ 100. Det vil si, 10 opphøyd i 100, som vil gi et ett-tall med ett hundre nuller bak. Og så tar du ti, og ganger med seg selv så mange ganger som forrige tall.

Det tallet er så stort at, hvis du hadde fyllt heeeeeele universet med sandkorn, hadde du ikke kommet i nærheten av det nummeret. (sandkorn i universet, ca 10^90 tror jeg det var).

Om du ikke vil ta sandkorn, tenk deg verdens minste volum. Det er Planck^3 (kube). Planck er ca 10 opphøyd i minus 35, dvs ca 35 nuller bak komma før du kommer til 1-tallet. (0.00...001 meter). Om du tok slike kuber, og fylte universet, ville du få ca 10^183. Men fortsatt mindre enn Googolplex. :D

/nerdgasm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...