Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar det egentlig ikke så tungt at jeg tenkte feil der. Det er fjorten år siden jeg lærte dette og dette er første gang jeg har fått bruk for det siden den gang.

Binærregning, pytagoras og pi har jeg hatt bruk for mange ganger så det husker jeg.

Lenke til kommentar

6÷2(1+2)=

6 dele på 2 er 3. 1 pluss 2 er 3.

3 ganger 3 er 9 :p

Nå kommer jeg til å føle meg totalt idiot hvis det er feil.

ahh

tenkte feil

6/(2*1)+2*2

6/2+4

jaja, det er somemrferie.

wait.. hva hvis det er 6/2*3 -> 6/6 = 1

ser at det er feil nå :(

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar

Jepp, eller, det skal regnes ut på egenhånd, uavhengig av resten av mattestykket.

Så ... Naboen til farmor har ikke vært hjemme på noen måneder, og greinene på trærne hans har vokst så tett inntil garasjen til farmor at hun ikke lenger kommer forbi og bak huset den veien. Hva er reglene for å gi de en liten stuss?

Lenke til kommentar
Rule 1: First perform any calculations inside parentheses.

Rule 2: Next perform all multiplications and divisions, working from left to right.

Rule 3: Lastly, perform all additions and subtractions, working from left to right.

Ganske enkelt å huske, med andre ord.

Lenke til kommentar

Ah, da satser vi på det. I alle fall nok til at gamla kommer seg forbi og får vannet blomstene sine. :p

Jeg gjetter naboen ikke merker det en gang. Med denne sommeren er det fantastisk grovær for alt av grønt. Norge er jo bokstavelig talt en regnskog i år.
Lenke til kommentar
Rule 1: First perform any calculations inside parentheses.

Rule 2: Next perform all multiplications and divisions, working from left to right.

Rule 3: Lastly, perform all additions and subtractions, working from left to right.

Ganske enkelt å huske, med andre ord.

left to right delen jeg ikke tenkte over :p

har fullført half life 1 og 2, har fortsatt fire half life spill igjen :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...