Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suger kuk. Eller skriver en veldig bra søknad/møter opp og gir et kjempebra førsteinntrykk. Eller så ringer du en venn.

Jeg delte faktisk ut noen søknader men de som arbeidet på stedene leverte aldri den til ledelsen. I tillegg så er jeg en 'lone wolf'…

Da er det bare et alternativ igjen av forslagene dine. :wow:

Hater når jeg er sulten men ikke orker å lage meg mat. Livet suger :(

Kjøp mikro-mat. :wee:

Lenke til kommentar

Om du faktisk er interessert i å vaske pleier det ikke være så vanskelig å få sånne jobber f.eks. ved større sykehus og lignende. Kjenner mange som har vasket på Haukeland/lignende instutisjoner i Bergen i alle fall. Ellers kan det og være greit å ta seg en runde og se i butikker. Virker som om de ofte bare slenger opp en notis i vinduet når de har ledige deltidsstillinger i stedet for å annonsere i aviser o.l. Og om du har lappen kan du sikkert få en jobb som avisbudkjører...

Hva slags jobber ser du egentlig etter?

Lenke til kommentar

Hva slags jobber ser du egentlig etter?

Jeg skal studere etter sommerferien så jeg ser kun etter en deltidsjobb som kan betale noen utgifter og regninger. Det jeg skal studere er relatert til Data så det er nok best at jeg finner en deltidsjobb som kan gi meg erfaringer innenfor det - men det er ikke enkelt (pga krav om tidligere erfaring). På en annen side så er ikke vasking helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Nei men så lever den til sjefen da. Be om å få snakke med sjefen.

Jeg trenger noen til å vaske leiligheten min. 1000kr! Men da skal det faenmeg skinne her og.

Skal forsøke igjen. Hvis du hadde bodd i Oslo så kunne jeg vasket leiligheten din. :ph34r:

Jeg bor nesten i Oslo. Du kan få vaske huset mitt. Jeg velger ut uniformen såklart.

Lenke til kommentar

Min bror studerer realfag. Han har jobbet som butikkmedarbeider og nå som støttekontakt for funksjonshemmede på institusjon. Ikke så veldig relevant med andre ord.

Jeg foreslår du først og fremst ser etter en jobb for å skaffe penger og erfaring, og så kan du heller bytte om du finner noe som er mer relevant.

Å jobbe på institusjoner i helsevesenet er forresten ganske greit om du kan få tak i nattevakter (ofte sovende) osv. Sjekk det ut!

Lenke til kommentar

Den følelsen når en skal finne en deltidsjobb der de krever erfaring. Men hvordan skal en skaffe seg erfaring når alle jobber krever erfaring?

stuck. :hm:

Alle har vært der, er bare å pøse ut søknader, ring/send mail i ett sett til de bedriftene du har søkt på, gjerne møt opp selv om du ikke har noe avtale enda. Prøv å virke så engasjert og ivrig til og begynne som mulig. Søk gjerne på bedrifter som ikke har utløst noe søknad og, i verste fall får du ett nei.

De som bare sitter og klager blir bare sosialklienter, alt ansvar er på dine skuldre. ;)

edit: leif

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Den følelsen når en skal finne en deltidsjobb der de krever erfaring. Men hvordan skal en skaffe seg erfaring når alle jobber krever erfaring?

stuck. :hm:

Bare én ting å gjøre, go on welfare.

Jeg bor nesten i Oslo. Du kan få vaske huset mitt. Jeg velger ut uniformen såklart.

Du er klar over at jeg er en dude, right? :confused:

Han er klar over det, ellers hadde han ikke spurt.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Min bror studerer realfag. Han har jobbet som butikkmedarbeider og nå som støttekontakt for funksjonshemmede på institusjon. Ikke så veldig relevant med andre ord.

Jeg foreslår du først og fremst ser etter en jobb for å skaffe penger og erfaring, og så kan du heller bytte om du finner noe som er mer relevant.

Å jobbe på institusjoner i helsevesenet er forresten ganske greit om du kan få tak i nattevakter (ofte sovende) osv. Sjekk det ut!

Takk for tipset! Jeg skal forsøke igjen og med et større initiativ denne gangen. Hvis det ikke går greit så har en alltids NAV… :nei2:

Lenke til kommentar

Hvis det ikke går greit så har en alltids NAV… :nei2:

Nav er tilrettelagt sånn at du må gjøre mesteparten av arbeidet med søking selv, så kan de hjelpe med litt administrative ting senere, ekstremt mange som ikke forstår dette og bare klager på at nav ikke ordner de jobb.

Ellers vil jeg anbefale deg å søke fortrinnsvis på jobber som er relevant mot utdanningen din, og så kanskje sende en håndfull søknader til vaske/butikk-aktige jobber i samme slengen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...