Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forget, er det en dårlig ting eller en god?

Kommer an på hvem du spør. Flesteparten her vil si dårlig. Jeg er Steiner-kid selv, så jeg sier god.

 

Jeg sier at det kommer an på kiden, akkurat som med alt annet. Det finnes bra Steiner-kids og det finnes dårlige Steiner-kids. Ergo er det like relevant at de har gått på Steinerskolen som hvilken hårfarge de har, hva slags seksuell legning de har, hvor de kommer fra, eller hvem foreldrene deres er.

 

Det mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Jeg sier at det kommer an på kiden, akkurat som med alt annet. Det finnes bra Steiner-kids og det finnes dårlige Steiner-kids. Ergo er det like relevant at de har gått på Steinerskolen som hvilken hårfarge de har, hva slags seksuell legning de har, hvor de kommer fra, eller hvem foreldrene deres er.

 

Det mener nå jeg.

 

Da er jeg selvutnevt dårlig steiner-kid, føler jeg ble miljøskadd på den skola!

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som vil at ungen sin skal omgås snåle hippier med tysk aksang samt. lære/gjøre ting som å skrive med føttene, spille fiolin?!, utføre sær yoga-meditisjon kalt eurutmi osv.

 

 

Edit: unger sier ofte at de aldri får bruk for det de lærer på skola, og på steiner skolen er det faktisk ganske sant.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Jeg har gått på begge deler og vil si vanlig skole er best for psyken til et voksende barn.

 

Og har du lagt merke til at unger som går på steinerskolen somregel hater skolen til de blir rundt 16-19 og plutselig elsker den?, tilfeldighet?? hjernevasking??? ja.

 

Absolutt ikke enig... Hjernevasking av hva?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, de gamle hippiedamene som har røyka for mye hasj til å få jobb på vanlig skole, de jobber på steinerskolen enten som spesialpedagog eller lærerinne eller sfo.

 

Folk som har gått der trenger jo ikke være spesielt sære/dårlige folk men det virket som om noen av de bodde i huler uten internet og tv når de ikke var på skolen.

 

 

edit:

Absolutt ikke enig... Hjernevasking av hva?

 

Ser desverre ut som om du har blitt en av sauene.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Slått deg at du rett og slett har gått på en dårlig skole? Ingen av lærerne mine har vært snåle hippier. Eller vent, jo, en har vært det, men når man har 20 å velge mellom synes jeg ikke den statistikken er så dårlig.

 

Og jeg har alltid skoleglad, ikke noe som har kommet i det siste. Men jeg vet det er noen shady Steiner-skoler i landet som hat tiltrukket seg en del merkelige folk, og det kan være en trend som er vanskelig å snu. Særlig i en viss stinkeby i Østfold, hvis inntrykket mitt er rett :p

 

Har for øvrig vokst opp med Nintendo, TV og Internett, selv om jeg er Steiner-kid. Ikke handla vi på Helios heller.

Lenke til kommentar

Hva sier du, Hedvig? Her har vi i hvert fall en som ikke har gått på skolen i det hele tatt.

:p Hehe. Men en ting er helt riktig da, eutrytmi.. det ser jeg virkelig ikke vitsen i. Tviler på at det faget kommer til å overleve i årene fremover. Hvor mange kan det være som utdanner seg til eurytmilærere??

 

Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvor du gikk :D

Lenke til kommentar

Snip

 

Er jo forøvrig klar over at jeg hadde ekstremt uflaks med kontaktlærer, noe som førte til at jeg ble ofte sendt ned til barnepedagogen som var definisjonen på sær gammel 69'er dame.

 

Og bortsett fra det så var det jo bare eurutmi, kor, fiolin, leireutforming samt. masse tilflytta tyskerter som lærere.

 

Dog sikkert mange som har gått på samme skole og vært fornøyd likevel.

Lenke til kommentar

Gikk på to forskjellige ;)

 

Hehe, eurytmi er jo egentlig litt digg avveksling fra vanlig undervisning da.

Men man må jo hate det av prinsipp...

Ja, det var helt greit å ha det fordi man slapp å tenke akkurat da :p Jeg gikk også på to forskjellige skoler ^^ Lover du meg at du egentlig ikke er en jeg kjenner i virkeligheten?

 

Nå er vel hensikten med barneskolen uansett bare å holde ungene borte fra hjemmet i noen timer hver dag.

Haha :D

 

Men anyway. Synes jo faktisk det er bra å være ganske skeptisk til slike litt alternative greier, også Steinern. Av og til kan det jo utvikle seg uheldige kulturer i slike "samfunn", og det er veldig synd. Derfor skjønner jeg at man må se litt med kritiske øyne på noen Steiner-skoler, det er ikke det. Men det er også greit å huske at Steiner-skoler er en ganske utbredt greie, det er mange av dem, og ja, alle er jo basert på den samme filosofien. Men de fleste skoler vil jo selvfølgelig ikke følge synet til Rudolf Steiner fullt ut, da mannen faktisk var født på 1800-tallet. Det er mange ting i dag som er basert på eldre ideer, men som ikke følger det 100% fordi verden, vitenskap og livssyn har utviklet seg. Og det samme gjelder selvfølgelig Steinern :)

 

..

Synd å høre. Skulle ønske vi hadde kor, hehe. Men håper du fikk bytte skole etter hvert da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...