Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

11111111 er da et av de mest grunnleggende binære tall som finnes. Det burde alle kjenne igjen enten det står skrevet binært eller ikke.

Mje.

Enkelte av oss har bare tatt ett raskt blikk på hvordan det tullet med binærtall og fatter fremdeles ikke de greiene helt.

0001, går det som 1, mens 0010 går som 2, 0100 er 4, 1000 er 8?

Stemmer det sånn noenlunde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 10 100 1000 ja

Sorry, jeg er for vant med å skrive det med 4 siffer. Vi måtte regne om til heksadesimale systemet eller noe. x)

Ikke bare såå noenlunde men akkurat 100% presist. :)

Og nå prøv deg på 1010.

Bare bruk logikken din.

10. Lett.

Må bare huske at den ekle tabellen begynner med 1. oO

Lenke til kommentar
10. Lett.

Må bare huske at den ekle tabellen begynner med 1. oO

Gratulerer! Du kan telle binært!

Og nå innstallerer du den klokka jeg sendte link til og begynner å bruke den aktivt. De første 14 dagene så trenger du ikke deaktivere windowsklokka i hjørnet, men gjør det etterhvert.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noe brukbar og skummel filmmusikk? Redigerer "skrekkfilm". xP
Jeg må ærlig innrømme at jeg blir livredd når noen setter på Sputnik.

Jeg så sputnik på kinarestauranten i lunde på søndag. Fristet å ta bilde og sende inn til se&hør.. Forside: "sputnik spiste biff i satay"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Noen som vet om noe brukbar og skummel filmmusikk? Redigerer "skrekkfilm". xP
Jeg må ærlig innrømme at jeg blir livredd når noen setter på Sputnik.

Takk for hjelpen. x)

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen. x)
Ikke noe problem. Jeg er alltid her for å redde skjønne ungmøer fra drager og andre farer. (Dette var altså for de av dere som ikke skjønte det noe som går under "andre farer")

Dæven, ikke måte på hva disse "kjendisene" tar seg frihet til. Da jeg var ung...!!!
Hør nå her, min gode herre. Da jeg var på din alder så var jeg allerede flere år eldre!
Lenke til kommentar
Dæven, ikke måte på hva disse "kjendisene" tar seg frihet til. Da jeg var ung...!!!
Hør nå her, min gode herre. Da jeg var på din alder så var jeg allerede flere år eldre!

VIKTIG NYHET!

Gamlinger har invadert diskusjon.no!!

Det begynte i stillhet med Jarmo og Dotten og TWFA...men nå har det gått for langt!

LARS ER GAMMEL JO!! =(((

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...