Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jepp, det var sånne ting som gjorde at han la opp. Men det var lurest å ta hvilepausene på store drive-in steder som er laget for lastebiler, ikke langs landeveien.

Men nesten alt kunne løses med en liten bunke lokal valuta nedover i Europa. Selv politiet lot seg enkelt bestikke til å "glemme" at han kjørte litt for fort eller slikt.

 

Også har han selvsagt den typiske junkfood-kroppen etter 10 år bak rattet også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par 4ere der som ikke skulle vært der. Og nei, allmenn kommer jeg ikke inn på. Det er nærmere 20 søkere for mye i år, og det etter at skolen har fått dispensasjon for å ha to elever ekstra i hver av fem klasser.

 

Du kommer ikke inn på VGS fordi du har "et par firere"? Når begynte en med tallkarakterer i grunnskolen egentlig?

 

Også har han selvsagt den typiske junkfood-kroppen etter 10 år bak rattet også.

 

Vi er lette å legge merke til :p

Lenke til kommentar

Nei. Jeg kjører lokalt. Kunne godt tenkt meg å prøve langtransport en eller annen gang, men jeg er usikker på om det er verdt det rent økonomisk i forhold til hvor stress det er.

 

Lappen er ikke dyr forresten. Ikke om du har muligheten til å ta et kurs på 19 uker på en VGS-skole. Du taper jo selvsagt eventuell lønn om du har jobb, eller ikke har mulighet til å jobbe kveld i den perioden, men ja. Muligheten er der for å få det sponsa av staten.

 

Jo, jeg ser den. Det må jo være noe man virkelig liker, om man skal kjøre langtransport i lengden - men det bruker jo å være mulig å få bytta til seg mindre turer osv innen bedriften også. Om man har gode kolleger.

 

Virkelig? Det visste jeg ikke. Det skal jeg undersøke nærmere.

Lenke til kommentar

Virkelig? Det visste jeg ikke. Det skal jeg undersøke nærmere.

 

Google 19 ukers lastebilkurs + navnet på ditt fylke så er du på god vei. Får en masse bra teori du ikke får på typiske private kjøreskoler også. (Eller ikke fikk før i alle fall, jeg er usikker på hva de nye reglene som er kommet egentlig gjør med privatopplæringen).

Lenke til kommentar

Google 19 ukers lastebilkurs + navnet på ditt fylke så er du på god vei. Får en masse bra teori du ikke får på typiske private kjøreskoler også. (Eller ikke fikk før i alle fall, jeg er usikker på hva de nye reglene som er kommet egentlig gjør med privatopplæringen).

 

Ja. Har også hørt at om man tar kontakt med en bedrift, så kan det hende de sponser deg lappen også, på betingelser om at man jobber i den bedriften så-og-så lenge osv.

Lenke til kommentar

Google 19 ukers lastebilkurs + navnet på ditt fylke så er du på god vei. Får en masse bra teori du ikke får på typiske private kjøreskoler også. (Eller ikke fikk før i alle fall, jeg er usikker på hva de nye reglene som er kommet egentlig gjør med privatopplæringen).

 

Ja. Har også hørt at om man tar kontakt med en bedrift, så kan det hende de sponser deg lappen også, på betingelser om at man jobber i den bedriften så-og-så lenge osv.

 

Jobben min sponser så så mange tusen og resten får du i lån av bedriften. Om du har jobbet der en stund fra før av og de stoler på deg. Er nok en fordel å kjenne noen eller ha jobbet i en bedrift lenge om du skal få en slik avtale.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke inn på VGS fordi du har "et par firere"? Når begynte en med tallkarakterer i grunnskolen egentlig?

DU ER GAMMEL.

 

Jeg skal inn på musikk, og der er snittet høyt.

 

I min tid (på 90-tallet) var det motsatt..Da var musikklinja der alle slackerne søkte som ikke kom inn andre steder. Så gikk de der og fortsatte å røyke hasjen sin og rett ut trygd/barnepass/deltidsjobb på rimi.

 

Grunntanken var at "siden jeg liker å høre på metal må jeg søke musikklinja"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I min tid (på 90-tallet) var det motsatt..Da var musikklinja der alle slackerne søkte som ikke kom inn andre steder.

Nå har Musikk blitt en treårig, studiespesialiserende linje, og fagmessig er det ekstra fokus på prestisje.

 

Jeg skulle egentlig gå ST, men søkte i feil rekkefølge ved et uhell. Og ja, dette gjør meg til en fuckings idiot.

 

Så... blodige bukser et par dager i måneden?

Faktisk ikke. Men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
wget. $ wget -r -A.jpg http://url/

 

Genialt!! Takk. Men det er bare for en enkelt side... Skulle gjerne gått gjennom en hel tråd.

Noen måte å loope gjennom sider hvor noen tall i URLen øker med 20 for hver gang?

 

Kan du det men et linuxscript skal jeg bli impregnert.

Haha! Selvfølgelig kan jeg det.

 

#! /bin/bash

i=STARTVERDI

while [ $i -lt MAXVERDI ]
do
wget -r -A .jpg,.png,.gif http://url?=$i/
$i=$[$i+20]
done

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...