Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er en lite intelligent handling å ikke utnytte de evner og egenskaper man har, ikke at man er uintelligente fordi man velger en annen vei.

Hva du har evner når det gjelder både det akademiske og, la oss si, noe fysisk som sport? Hvorfor er det en uintelligent handling å velge å fokusere på sport?

Lenke til kommentar

Hva du har evner når det gjelder både det akademiske og, la oss si, noe fysisk som sport? Hvorfor er det en uintelligent handling å velge å fokusere på sport?

Nå ble det jo et helt annet tema. Det vi snakket om var bruk av evner i skolesammenheng, og det er helt klart at jo bedre resultater man går ut av skolen med, desto flere muligheter har man videre i livet. Så å ha gode akademiske evner, men velge å ikke bruke dem gjennom skolegangen, ser jeg - personlig - som et mindre intelligent valg.

Lenke til kommentar

Nå ble det jo et helt annet tema. Det vi snakket om var bruk av evner i skolesammenheng, og det er helt klart at jo bedre resultater man går ut av skolen med, desto flere muligheter har man videre i livet. Så å ha gode akademiske evner, men velge å ikke bruke dem gjennom skolegangen, ser jeg - personlig - som et mindre intelligent valg.

Det ligger mer bak enn det å bare velge å ikke bruke evnene. Det kan være mangel på motivasjon, mental tilstand, engasjement, interesse, osv...

Lenke til kommentar

Da kommer vi inn på et helt annet element, så jeg tror bare vi legger fra oss diskusjonen. :p

Finnes det noen som bare velger å ikke bruke evnene sine? Altså, de fleste har potensiale til å få gode karakterer. Likevel er det mange som ikke får gode karakterer. Hvorfor skulle noen velge å gå ut med et dårlig snitt, når de kunne kommet ut med et godt snitt? Det er da bare å bruke noen timer per dag på skolearbeid, så skal du kunne klare å få gode karakterer. Hvorfor er det så mange som ikke gjør dette?

Lenke til kommentar

Det er da bare å bruke noen timer per dag på skolearbeid, så skal du kunne klare å få gode karakterer. Hvorfor er det så mange som ikke gjør dette?

Latskap, mangel på overskudd, dårlig psykisk tilstand, andre prioriteringer, og sikkert en hel del andre grunner.

Nå setter jeg strek her.

Lenke til kommentar

kan vi legge skolediskusjonen død? den er umåtlig kjedelig.

Kan du slutte å være så umåtelig kjedelig? Synes helt ærlig Du kan prøve å delta litt eller starte en ny diskusjon i stedet for å eksklusivt klage på det andre snakker om.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Latskap, mangel på overskudd, dårlig psykisk tilstand, andre prioriteringer, og sikkert en hel del andre grunner.

Nå setter jeg strek her.

Flott, da er vi enige.

Skjønner godt at Settings klager. Skjønner ikke at lars eller runar ikke har bedt de om å avslutte diskusjonen allerede, for den skaper jo dårlig stemning, og det kan vi ikke ha noe av.

Kan ikke du lage litt dårlig stemning da? Trenger en som er flink til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...