Sexylubb1 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Vel, det jeg sier er fakta. Du får ikke plutselig kunnskap om historiske hendelser uten videre. Du lærer ikke et språk uten videre. Alt må jobbes med, og læres. Enkelte har anlegg for denne læringen, andre ikke. Jeg er akademisk flink, og trenger derfor ikke jobbe hardt for å innta kunnskap og prestere sterkt. Bare et lite tips: Skaff deg rutiner for å gjøre det allikevel, om du planlegger høyere utdannelse. Gikk på en smell i noen lesefag der! 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Han kommer tilogmed raskere enn de fleste andre. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Enkelte har anlegg for denne læringen, andre ikke. Jeg er akademisk flink, og trenger derfor ikke jobbe hardt for å innta kunnskap og prestere sterkt. Såklart, folk har forskjellig utgangspunkt. Du trenger ikke å jobbe like hardt nei, men du trenger likevel å jobbe med det. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Bare et lite tips: Skaff deg rutiner for å gjøre det allikevel, om du planlegger høyere utdannelse. Gikk på en smell i noen lesefag der! Jeg jobber veldig godt, og legger mer innsats i arbeidet enn jeg egentlig "trenger" i den forstand. Begynte også å lese juss tidlig, så det studiet skal gå helt fint! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Matte er kanskje et lite unntak, da det kreves en del logiske egenskaper. Du har kanskje også et bedre utgangspunkt enn vennene dine, og lærer deg kanskje ting lettere, har bedre hukommelse, eller lignende. Akademisk kunnskap kommer ikke akkurat av seg selv. Alt må læres. Karakterer viser i stor grad arbeidsinnsats, ikke intelligens. Så da viser det arbeidsinnsats eller medfødte evner? Hva er i så fall intelligens? (...) Flink pike! 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Så da viser det arbeidsinnsats eller medfødte evner? Hva er i så fall intelligens? Det viser hovedsaklig arbeidsinnsats, selv om medfødte evner kommer godt med, og gjør ting lettere. Intelligens er i midt hode IQ. Du er ikke intelligent selv om du kan ramse opp alle Englands monarker fra 1500 til i dag. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Intelligens defineres som evnen til å tilegne seg og analysere informasjon. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Han kommer tilogmed raskere enn de fleste andre. Ikke vær frekk! Kan ikke huske du klagde i går natt. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Du er ikke intelligent selv om du kan ramse opp alle Englands monarker fra 1500 til i dag. Det er det vel heller ingen som påstår. Men det er ikke et krav for å få gode karakterer heller. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Intelligens defineres som evnen til å tilegne seg og analysere informasjon. Intelligens er et vidt begrep og kan defineres som mye forskjellig. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Intelligens er et vidt begrep og kan defineres som mye forskjellig. Ja, blant annet evne til å tilegne seg og analysere informasjon. Dette er en evne som brukes aktivt i skolesammenheng, og dette forbinder jeg med akademisk intelligens. Endret 13. juni 2012 av Vida Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Det er det vel heller ingen som påstår. Men det er ikke et krav for å få gode karakterer heller. Vel, om man ser på historiefaget, så går jo det blant annet ut på å kunne hendelsesforløp, tider, steder, generelt ting som må pugges og læres. Ikke noe man bare forstår. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Ingenting som å lese om superkolonier med maur som strekker seg over halve verden ... Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Vel, om man ser på historiefaget, så går jo det blant annet ut på å kunne hendelsesforløp, tider, steder, generelt ting som må pugges og læres. Ikke noe man bare forstår. Noen har en naturlig en mer utviklet evne til å se sammenhenger enn andre, og dette er viktig for eksempel i historiefaget. Igjen; en sektor i begrepet akademisk intelligens. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Ja, blant annet evne til å tilegne seg og analysere informasjon. Dette er en evne som brukes aktivt i skolesammenheng, og dette forbinder jeg med akademisk intelligens. Det er din tolkning av ordet, ja. Det er ikke min. Som sagt, det holder ikke å ha (din definisjon av)intelligens for å få gode karakterer. Man kan ha gode evner til å tilegne seg informasjon, men det betyr ikke nødvendigvis at du bruker disse evnene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg tror dere egentlig er enige, men snakker rundt hverandre. 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Det er din tolkning av ordet, ja. Det er ikke min. Som sagt, det holder ikke å ha (din definisjon av)intelligens for å få gode karakterer. Man kan ha gode evner til å tilegne seg informasjon, men det betyr ikke nødvendigvis at du bruker disse evnene. Det er jo rett ut uintelligent hvis du ikke bruker de evnene du har. Og ja, jeg prøver ikke å proklamere noen offisiell definisjon, men en oppsummering av min egen oppfatning av begrepet. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Noen har en naturlig en mer utviklet evne til å se sammenhenger enn andre, og dette er viktig for eksempel i historiefaget. Igjen; en sektor i begrepet akademisk intelligens. Ja, det har jeg heller ikke sagt noe imot. Du kan likevel ikke få en toppkarakter om du ikke har tilegnet deg noe informasjon. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Da konkluderer vi med at gode karakterer både kommer av medfødte evner og egenskaper, og selvvalgt arbeidsinnsats. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Det er jo rett ut uintelligent hvis du ikke bruker de evnene du har. Og ja, jeg prøver ikke å proklamere noen offisiell definisjon, men en oppsummering av min egen oppfatning av begrepet. Det er jo opp til hver enkelt å velge å bruke disse evnene eller ikke. Noen er late, noen har ingen interesse av å gjøre det godt på skolen, noen er uinteresserte, osv... Du er ikke uintelligent selv om du velger å bruke livet på noe annet enn å tilegne deg akademisk kunnskap. Endret 13. juni 2012 av Kammizez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg