Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akademisk kunnskap kommer ikke akkurat av seg selv. Alt må læres. Karakterer viser i stor grad arbeidsinnsats, ikke intelligens.

Alt må læres, ja, men ikke alle lærer like raskt/enkelt som andre: Noen har ganske enkelt ikke anlegg for å lære, mens andre trenger ikke en gang anstrenge seg for å lære noe nytt. Karakter viser derfor ikke alltid arbeidsinnsats.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt må læres, ja, men ikke alle lærer like raskt/enkelt som andre: Noen har ganske enkelt ikke anlegg for å lære, mens andre trenger ikke en gang anstrenge seg for å lære noe nytt. Karakter viser derfor ikke alltid arbeidsinnsats.

My point exactly. Takk, Runar.

Lenke til kommentar

Intelligens tilknyttet det faglige element.

Akademisk kunnskap kommer ikke akkurat av seg selv. Alt må læres. Karakterer viser i stor grad arbeidsinnsats, ikke intelligens.

Jeg er i utgangspunktet enig. Men alle som er flinke i f.eks. matematikk jobber jo ikke så veldig mye med det? Jeg jobbet f.eks. aldri mye i det i faget sammenlignet med venner av meg som brukte mye tid på å jobbe med det. Fikk bedre karakterer enn dem likevel. Det finnes områder i livet som noen rett og slett virker å bare forstå bedre enn andre.

Edit: FU Runar, for å svare bedre og raskere enn meg.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det jeg sier er fakta. Du får ikke plutselig kunnskap om historiske hendelser uten videre. Du lærer ikke et språk uten videre. Alt må jobbes med, og læres.

Enkelte har anlegg for denne læringen, andre ikke. Jeg er akademisk flink, og trenger derfor ikke jobbe hardt for å innta kunnskap og prestere sterkt.

Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet enig. Men alle som er flinke i f.eks. matematikk jobber jo ikke så veldig mye med det? Jeg jobbet f.eks. aldri mye i det i faget sammenlignet med venner av meg som brukte mye tid på å jobbe med det. Fikk bedre karakterer enn dem likevel. Det finnes områder i livet som noen rett og slett virker å bare forstå bedre enn andre.

Edit: FU Runar, for å svare bedre og raskere enn meg.

Matte er kanskje et lite unntak, da det kreves en del logiske egenskaper. Du har kanskje også et bedre utgangspunkt enn vennene dine, og lærer deg kanskje ting lettere, har bedre hukommelse, eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...