JR Ewing Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Banjaluka: Semesteroppgåve er gøyt vel, skriver om ? Gøy og gøy.. Skriver om kjønnsforskjeller i arbeidslivet.. Lønning etc. Driver og pusler litt med empiri nå, er litt vanskelig å finne noe som passer til min teori.. Ordner seg nok. Skal ikke leveres før fredag, og har allerede rundt 3000 ord så.. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Høyres interessant ut då. Er det veldig med kjønnsforskjeller når det gjeld lønningar også ? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva studerer du, Banjaluka, mulig du har sagt det tidligere i tråden, men jeg er for lat til å bla bakover Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Gøy og gøy.. Skriver om kjønnsforskjeller i arbeidslivet.. Lønning etc. Driver og pusler litt med empiri nå, er litt vanskelig å finne noe som passer til min teori.. Ordner seg nok. Skal ikke leveres før fredag, og har allerede rundt 3000 ord så.. Pass på å få med at vi faktisk har likelønn i Norge da. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Høyres interessant ut då. Er det veldig med kjønnsforskjeller når det gjeld lønningar også ? Tja.. Det er forskjeller. Men det er viktig å huske at man må sammenligne betalingen i stillingen, ikke bare mann vs kvinne. Men jevnt over så ser det ut som at menn tjener et par kroner mer i timen enn kvinner i samme stilling. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Høyres interessant ut då. Er det veldig med kjønnsforskjeller når det gjeld lønningar også ? Tja.. Det er forskjeller. Men det er viktig å huske at man må sammenligne betalingen i stillingen, ikke bare mann vs kvinne. Men jevnt over så ser det ut som at menn tjener et par kroner mer i timen enn kvinner i samme stilling. Ingen stor bombe i grunn. Sjølv om eg ikkje ser heilt grunnen til det. Likestilling i arbeidslivet er det rett og slett for lite av altså! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Tja.. Det er forskjeller. Men det er viktig å huske at man må sammenligne betalingen i stillingen, ikke bare mann vs kvinne. Men jevnt over så ser det ut som at menn tjener et par kroner mer i timen enn kvinner i samme stilling.Når du sier "samme stilling" setter du naturlig nok ikke det offentlig og private selskaper opp mot hverandre? Da er funnene dine mildt sagt oppsiktsvekkende. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja.. Men samtidig så er det mange yrker hvor kvinner rett og slett ikke søker på jobb, og det samme med menn. Det whines jo mye over få kvinner i toppstillinger, men om få har kompetanse og færre søker på disse jobbene er det jo ikke så rart.. Nei, nå legger jeg meg. God natt! Tja.. Det er forskjeller. Men det er viktig å huske at man må sammenligne betalingen i stillingen, ikke bare mann vs kvinne. Men jevnt over så ser det ut som at menn tjener et par kroner mer i timen enn kvinner i samme stilling. Når du sier "samme stilling" setter du naturlig nok ikke det offentlig og private selskaper opp mot hverandre? Da er funnene dine mildt sagt oppsiktsvekkende. Nei, selvsagt ikke. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nei, selvsagt ikke.Jeg trodde man hadde funnet ut at forskjellene da ikke var påviselige? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nei, selvsagt ikke.Jeg trodde man hadde funnet ut at forskjellene da ikke var påviselige? Det er mye frem og tilbake om dette, men såvidt jeg kan skjønne så kan de det.. Men nå har jo ikke jeg doktorgrad i sosiologi heller så.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det er mye frem og tilbake om dette, men såvidt jeg kan skjønne så kan de det.. Men nå har jo ikke jeg doktorgrad i sosiologi heller så.. Foreleseren min i fjor mente at det ikke kunne påvises. Men her tror jeg folks personlige synsinger spiller litt inn på hva de mener. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Neinei!! Plan for dagen da ? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Sove før jeg skal jobbe natt. Spennende. Du? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jobber som da ? Drikke meir kaffi og sjå om eg får slentra meg på skulen. Studere litt. Spille pcw med CS Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 *gjesp* da er det ikke så fryktelig lenge igjen til en er ferdig...kunne bare timene ha gått litt raskere :\ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jobber som da ?Tre dager igjen av jobben som nattevakt på en deli de luca. *gjesp* da er det ikke så fryktelig lenge igjen til en er ferdig...kunne bare timene ha gått litt raskere :\ Lite å gjøe på jobb? heldiggris. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nja...egentlig ikke...har vært hektisk egentlig for det er en som har vært våken stort sett hele natta og har sittet på sengekanten og sengalarmen står innstillt på sånn 1 sek så en blir springende til for hver gang det er noe pga vedkommende har for vane og falle og slå seg så...jah... Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Høyres ikkje akkurat heilt supert ut. Du får vel betalt for det så det går vel greitt! 4 timer til skule Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg