Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nesten må ta helikopterlappen om noen år...

Jeg var på Wings & wheels i går. Jeg vil ta flylappen.

Hvor mange er det plass til i et vanlig helikopter?

Verdens mest vanlige privathelikopter er vel R22 (Robinson 22). Den har to sitteplasser. Storebroren, R44, har fire sitteplasser. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Verdens mest vanlige privathelikopter er vel R22 (Robinson 22). Den har to sitteplasser. Storebroren, R44, har fire sitteplasser.

To sitteplasser funker fjell. Da kan jeg og Kake sitte og snakka om Steiner-ting.

Lenke til kommentar

Funfact om R22: Fyren bak det het Robinson til etternavn. Derav navnet. Han jobbet på en eller annen helikopterfabrikk. Ikke sikker på hvilken. Mulig det var MD, men ikke siter meg på det. Han irriterte seg over at ingen av helikoptrene egentlig var helt som han ville ha dem. Enten var de for dyre, eller så var de for vanskelige å vedlikeholde, eller de var ditten eller datten. I bunn og grunn var han ikke fornøyd. Så han fant ut at han ville designe sitt eget helikopter. R22 ble resultatet og det ble så populært at det nå er det vanligste privathelikopteret i verden. R44 kom etter at det ble ytret ønske om en fireseters variant.

edit: Hughes var det han jobbet for.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

If you're a bird, I'm a bird.

Damn. Var akkurat på badet en tur. Jeg er rubinrød på ryggen. I've done it again. At jeg aldri lærer. Jaja, da blir jeg sikkert brun etterhvert også.

Aloe Vera.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...