Heddy Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Klart jeg har! Vel, Spania vant forrige EM og VM, og det var ikke på 90-tallet Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Så jeg deg på bussen i dag i halv tre-tiden eller har jeg sett en som ligner veldig? halv tre hadde jeg nettopp krysset grensen mellom norge og sverige, så tror det må ha vært sistnevnte. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Klart jeg har! Vel, Spania vant forrige EM og VM, og det var ikke på 90-tallet Det betyr ikke at de eller motstanderne var bra av den grunn. Den siste bra EM-finalen, ble spilt i 2000, jeg kan strekke meg til det. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Tyskland er rimelige gode motstandere jo. Skjønner egentlig ikke helt hva du baserer uttalesene dine på, du har jo tidligere sagt du ikke kan fotball halv tre hadde jeg nettopp krysset grensen mellom norge og sverige, så tror det må ha vært sistnevnte. Doppelgänger! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Det er hva jeg vil at folk skal tro, men det er rimelig vanskelig å isolere seg fra det. Men okay, jeg har gått gjennom lagoppstillinger og "recent callups" på Wikipedia, og satt opp en liste over de som er med i årets EM for å si min mening om hvilke spillere som er gode og ikke for de forskjellige nasjonene. Om en nasjon ikke er nevnt, har de (i mine øyne) ikke noen gode spillere. France: (Cissé) Spain: Casillas, Reina, Fàbregas, Alonso, (Puyol, Villa) Italy: Buffon, Pirlo Portugal: (Nuno Gomes) Germany: Klose, (Cacau) England: (Lampard) Czech Republic: Rosický The Netherlands: Bommel, Robben, Persie Republic of Ireland: Given, Dunne, Keane Ukraine: Shevchenko Sweden: Källström Jeg setter fortsatt penga mine på Frankrike, fordi fuck it! Frankrike! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Spania har om ikke annet en god keeper og en god reservekeeper, samt noen brukbare midfielders (hva søren er det på norsk? Jeg husker aldri de norske ordene. På samme måte, hva er det norske ordet for sweeper? Sikkert like tåpelig som alle de andre oversettelsene). Fikk en merkelig trang til fyre opp Fifa '98. Lurer på hvor Nintendo 64-en er hen ... Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Spania har om ikke annet en god keeper og en god reservekeeper, samt noen brukbare midfielders (hva søren er det på norsk? Jeg husker aldri de norske ordene. På samme måte, hva er det norske ordet for sweeper? Sikkert like tåpelig som alle de andre oversettelsene). Midtbanespiller. Synes nå oversettelsene er ganske logiske jeg, de skal ikke høres så bra og fancy ut, de skal være beskrivende og gi mening. For øvrig er jeg ganske så uenig med deg, og synes du har oversett utrolig mange viktige spillere. For øvrig lister du jo opp selv flest spanjoler av gode spillere på lista di, samtidig som du rett etterpå sier de bare har en god keeper og ellers brukbare midtbanespillere? Sweden: Källström Zlatan har hatt en kjempesesong, og ble vel toppscorer? Du kan seriøst ikke mene han ikke er en god spiller? Det blir for dumt. Endret 7. juni 2012 av HedvigR Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Selv om jeg lister opp at de har flest gode spillere, betyr ikke det at jeg har troen på at de kommer til finalen. Frankrike har bevist det mange ganger. :/ Og heldigvis er dette min mening, og jeg antar jeg er en av få, om ikke den eneste, med den meningen. Casillas og Reina er gode keepere, på høyde med Buffon, Rossi og Schmeichel. Ut av de tre, er det bare Buffon som er med, da de andre (antar jeg) har lagt opp. Xabi Alonso og Cesc Fàbregas er gode spillere generelt, men så igjen - jeg har listet opp flere gode utespillere som er i 'current squad' for Nederland, enn jeg har for Spania. Sånn sett setter jeg Irland og Spania med omtrent like gode sjanser, men jeg står fortsatt for min opprinnelige spådom. Her går det i Frankrike vinner mot Tyskland, med Italia og Nederland i bronsefinalen. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Selv om jeg lister opp at de har flest gode spillere, betyr ikke det at jeg har troen på at de kommer til finalen. Frankrike har bevist det mange ganger. :/ Det er sant. Det er mye mere enn gode enkeltspillere som er viktig, samspillet spillerne i mellom vil jo bety mer. Jeg er likevel sterkt uenig med deg, og mener du virkelig at Spania og Irland stiller likt? Det hadde for øvrig vært kjempeartig med Frankrike i finalen, jeg liker Frankrike. Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 gå ut å se gresset gro? det er mer spennende en fotballen her inne. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 gå ut å se gresset gro? det er mer spennende en fotballen her inne. Selv foretrekker jeg å gå i kirken. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Synes faktisk at Smurfen sin trolling er sofistikert og interessant. Ikke temaet den omhandler, men approachen in general. Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 kan ikke noen drikke seg drita eller noe, skjer ingenting morro her nå Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 I morgen. Skal grille og har noen flasker sprit (og Asti!) å slå i hjel. Heh. Heh. Heh. Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 hater å ha sosial angst + at folk ikke tror jeg vil bli med på ting. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Uff, Asti. Trodde du hadde bedre smak enn det, Beccafe. Men jo, du tok meg på kornet der. Trengte noe å skrive om på LJ, så hvorfor ikke fotball? Kanskje det gjør at jeg får kommentarer fra andre enn russere. Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 LJ? skriv om livets sorte gull? KAFFE! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 hater å ha sosial angst + at folk ikke tror jeg vil bli med på ting. Jeg vet hvordan du har det, jeg er glad jeg etter hvert fikk en ny krets med venner som ikke spurte om jeg ville være med på ting, men dro meg med ut enten jeg ville eller ikke. Det gjorde at jeg innså at store mengder alkohol hjelper deg ut av skallet, og så klarer du deg etter hvert fint med mindre og mindre, til du klarer å være med på ting i edru tilstand. LJ? skriv om livets sorte gull? KAFFE! LiveJournal. Jeg liker ikke kaffe. Jeg blir søvnig og dårlig i magen, men når jeg drar til Bergen, skal jeg sørge for at Beccafe lærer meg å like det, i bytte mot at jeg legger igjen en del kronasjer på jobben hennes. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Høres ut som en plan. Kaffe er fantastisk. Ikke det sølet de aller fleste er fornøyde med å drikke, da. Jeg har ikke drukket kaffe siden tirsdag kveld, og jeg sliter litt med det. Skulle tatt med meg aeropressen min hit. Dessuten er det ikke jeg som drikker Asti, det er Chrztn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg